zondag 30 december 2012

Eindejaarsloop Axel

Dat ik er niet aan te pas kwam om mezelf ook maar in de buurt van een overwinning te loodsen, stond voor mij al vast. Bij het inlopen kwam ik Matti Buysse al tegen, dus dat was al een plaats achteruit. Ik weet toevallig al dat Matti de laatste tijd zeer sterk bezig is, dus tel uit je winst. Dan stond er een voor mij, en ook voor vele andere, er een wel zeer snel uitziende atleet aan de start. Matti bracht uitkomst, deze jongen loopt inderdaad zeer snel. Dat hij het hier vooral tegen de klok zou moeten opnemen kwam al snel uit. Alleen Matti was in staat in het spoor te blijven, zolang ik het kon volgen. Dankzij de vele bochten door het Axelse bos waren ze al snel uit het zicht verdwenen. Zelf had ik nu te maken met Kevin Knudde voor de respectievelijke derde of vierde plaats. Ik had al een lange tijd hoop op een goede afloop, immers, na halfweg de koers ging het tempo er drastisch uit bij Kevin die voornamelijk het kopwerk op zich nam. Ik had niet de behoefte een versnelling uit te voeren, ik vond het zo wel goed. Met in mijn achterhoofd de gedachte deze week al een wedstrijd gelopen te hebben vond ik hetgeen waar ik nu mee bezig was eigenlijk teveel van het goede. Daarbij komt nog dat deze loop ook niet in mijn schema staat. Er is een tijd geweest dat ik me daar niet veel van aantrok, maar ik bemerkte toch wel enige wroeging met deze deelname. Verstand zou ook met de jaren komen, zou dat er mee te maken hebben?
Nu, die derde plaats kon ik ook wel uit mijn gedachten zetten. Bij het ingaan van de laatste ronde (van de 6), plaatste Kevin een versnelling die teveel voor me was. Ik had alle tegenstand overboord gegooid, als ik zou proberen mee te gaan moet ik veel te hard forceren. Het ging ook niet om de eerste plaats en laten we eerlijk zijn, ondanks de aanmoedigingen van mijn broer Stanny, had ik helemaal niks meer te vertellen. Ik heb zo het idee, dat als ik te lang in een bepaald tempo loop het moeilijk voor me word dat tempo drastisch op te voeren. Dit ondanks ik regelmatig trainingen doe waarbij de tempo wisselingen niet mis zijn! Zoals een duurloop met de ene kilometer in 4'40"/km, de volgende in 3'40"/km en zo afwisselend 15km lang.
Dus...niet meer dan alweer een vierde plaats...en de kans om de laatste kilometers rustig uit te lopen. Wel goed oplettend niet gepasseerd te worden, dat nog niet zo eenvoudig is door de gedubbelde lopers die het zicht achter me ontnemen. Normaal zou ik deze middag een duurloop van 15km hebben uitgevoerd. Nu kom ik aan 8800 meter, wat 9600 meter zou moeten zijn volgens de uitslag, maar dan zou ik ruim boven de 16 per uur gelopen hebben, echt niet!!
Dus vandaag moet er nog wel iets bij, nog eventjes een stuk uitlopen is nooit een straf.
De les die ik heb gehad, laat ik me nou eens aan mijn schema houden. Tenslotte heb ik er toch niet zo'n fijn gevoel van overgehouden door buiten de pot te pissen. Ik verkies zelf door een schema te volgen, mijn voornemen voor het nieuwe jaar is dat dan ook daadwerkelijk uit te voeren. Dit naast mijn voornemen in het nieuwe jaar mijn loopkilometers goed op te voeren!!!
1 Januari....rustdag!!!!! Dat begint al goed!!!!!

1 opmerking:

  1. Toch jammer dat mijn aanmoedigingen geen gehoor kregen. Alhoewel, misschien was je toch nog buiten de 5 eerste gevallen zónder mijn aanmoedigingen. Heb ik toch een steentje bij kunnen dragen. Denk ik.....

    BeantwoordenVerwijderen