donderdag 27 januari 2011

Ups 'n downs

Nu al een behoorlijke periode van vallen en opstaan, terwijl enigerlei strubbelingen stug de kop blijven uitsteken doe ik telkens weer een poging om mezelf enigzins terug in het rechte (sport) spoor te manoeuvreren. Om met de deur in huis te vallen......
Ik word soms een beetje moedeloos, de ene of de andere dag dat het wel of niet gaat. Ik heb het over mijn trainingen dus. Ondertussen zijn de spieren wel gemangeld en weer gerangschikt op de massagetafel. En het was nodig. Toch blijven er nog wat naweeën aanwezig, maar met door te trainen zal dit ook moeten oplossen. Al lang blij dat ik gewoon door kan gaan met trainen, alhoewel dit ook nog maar 4 maal per week gebeurt. De ervaring heeft mij nu ook wel geleerd dat ik gevoeliger ben geworden voor blesures, en dat zal zijn gevolgen hebben voor mijn geplande planning over het 800 meter gebeuren. Oja, ik ben vast wel van plan dit nog uit te voeren, maar ga me er waarschijnlijk niet specifiek op richten. Reden nr twee hiervoor is ook, dat ik toch een straatloper ben. Ik kan de sfeer van deze manier van wedstrijdlopen niet missen. Dat merkte ik ook heel duidelijk in Westdorpe, ondanks dat ik niet had meegelopen. Maar met het fotograferen van de lopers had ik in de gaten dat dit wel is wat ik wil. Trouwens, wat wil ik nog bewijzen? Ik heb nog wel wat te bewijzen, maar dat kan ik ook op de langere afstanden proberen. Zover ben ik niet verwijderd van zeg maar, een podiumplaats op de NK halve marathon 40>.
En daarvoor moet ik ook wel wat snelheid trainen, op de baan, waar ik dankzij Marcel gisteravond 1'43'' heb gelopen op de 600 meter. Terwijl de overige 4x600tjes ook makkelijk onder de twee minuten gingen. Ik hoop Marcel wat vaker tegen te komen op de woensdagavond training. Voor wedstrijden ben ik nog niet klaar, maar ik beloof je, de eerstvolgende keer dat ik bij een wedstrijd aanwezig ben om te lopen, zal het niet zijn om te spelen!!!

1 opmerking:

  1. Je bent terug op de goede weg Edwin! Ik was verrast toen je woensdag ineens een 600-tje met mij meedeed. Daar hou ik wel van, dat je de lef daarvoor hebt. Op training kan je dat eens proberen, gewoon doen!

    Was wel fijn, al was het zwaar om de overige 600-en alleen te doen. Maar hopelijk kan je er in de toekomst bij wat meer aanpikken.

    Succes bij je eerste wedstrijd!

    BeantwoordenVerwijderen