maandag 10 januari 2011

Nieuw jaar...

...nieuwe kansen! Ik hoop toch op een beter jaar dan het afgelopene. De start is er wel naar, eindelijk verlost van die rotsneeuw. Dus met frisse zin deze week de hardloopschoenen uit het vet gehaald en met moeite mijn eerste duurloopje na drie weken niks doen uitgevoerd, 12km binnen 52 minuten. Allemachtig, dat viel tegen! De volgende dag rust gehouden, zo stijf als een plank. Volgende test, ook een duurloop, maar dan 15km in 1 uur en 5 minuten die verrassend goed verliep. Had wel het besluit genomen voorlopig om de dag te trainen, ik zit in een opbouwfase. Woensdagavond na lange tijd me bij de club gemeld voor de baantraining. Nou, met een 10x400 meter voor de boeg kwam ik wel op het goede moment. Omdat het met 200meter rust méér op een intervalduurloop leek, ik mezelf niet in goede vorm beschouw, het met één graad boven nul best wel fris was en de baan er relatief glad bij lag, heb ik de 400tjes niet te zot gedaan met gemiddeld rond de 80 seconden te lopen over deze afstand. Maarrr...heerlijk gelopen, en dat is zóóó lang geleden dat ik dit zo ervaarde. Twee dagen rust, tot zaterdag de Jeff Thuy memorial op Heikant werd gelopen. Grote twijfels of ik zou mee doen, en met welke afstand. Wat een moeilijke middag, Carla was al op de fiets vertrokken naar Heikant, en ik bleef thuis, gewikkeld in een grote tweestrijd. Ik had beslist niet te gaan, en ga een intervalduurloop uitvoeren. Dit was telkens 10 minuten 13, 14, 15, 14 en 13 per uur lopen. Omdat er een stevige wind stond besloot ik maar de luwte van de Stekense bossen op te zoeken, waar dus de wedstrijd werd gelopen. Ik passeerde in Heikant de start op afstand, maar voelde me wel opgelaten omdat ik niet meedeed, maar wel hier kom trainen. Kwam natuurlijk een hele bubs deelnemers tegen die ik dan maar heb aangemoedigd, met het voornemen nooit meer te zullen trainen als er zo'n schitterende loop aan mijn eigen voordeur plaats heeft.
Voorlopig houd ik het maar bij trainen, ga wel de Finlandcross lopen (toch!) en ga wat van die natuurloopjes in het west opzoeken. Het kortere, heftige werk als voorbereiding voor de Mastercompetitie, de Pinksterwedstrijden en misschien wel het NK Masters in Den Haag.
Maar het belangrijkst, heel blijven, dit jaar.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten