zondag 27 januari 2013

Planning

Valt niet mee, hoe moet je je trainingen invullen met deze winterse omstandigheden. Ligt er geen sneeuw meer, blijft het aan één stuk door de regen uit de hemel vallen bij amper 2 graden Celsius. Dat trekt me ook niet om dan buiten te vertoeven. Het was deze week toch al uitwijken naar andere locaties om enigszins in beweging te blijven. Maandag dan maar de Clingse bossen opgezocht om na een opwarming van 5 km glijden door de sneeuw toch maar de spikes onder te binden die ik verstandig genoeg had meegenomen. Nu dacht ik het gemakkelijk te krijgen met die lichtgewicht gespijkerde schoenen en zou wel eens even mijn 1000tjes eenvoudig uit voeren.
Kwam anders uit, het viel me behoorlijk zwaar überhaupt in de buurt van mijn richttijd van 3'36'' te blijven. Die sneeuw, het bochtenwerk, de temperatuur,niet helemaal egaal liggende paden maakten het me niet gemakkelijk. Ik had er 8 van 1000 te doen, maar bij de derde 1000 vond ik dat als ik 5x deze afstand zou hebben gedaan het wel genoeg vond. Na de 5de 1000 vond ik het flauw om de training niet af te maken zoals in het schema staat, en ik weet dat ik er spijt van krijg als ik nu stop. Dus zo goed en zo kwaad als het kon heb ik, tot mijn volle tevredenheid, de gehele training afgewerkt.
Dinsdag niet meer dan een uurtje lopen. En met een strakblauwe lucht, een mooie vuurrode ondergaande zon die de besneeuwde polders met opkomende mistflarden in een roodroze omgeving omtoverde was het zeker geen straf om over de, weliswaar spiegelglad gereden wegen, mijn looptempo hier op aan te passen. Ik geef toe, ondanks dat ik de pest heb aan kou en sneeuw, heb ik behoorlijk genoten van deze winterse, doodstille omgeving.
Woensdag zonder tegenzin de clubtraining uitgevoerd. Omdat de baan niet beloopbaar is, dan maar op straat getraind met minutenloopjes. Koud, maar droog en nagenoeg windstil had ik het hier ook naar mijn zin. Ik ga die koude temperaturen nog fijn vinden!!
Nu het weekend is steekt het weer me tegen, met zaterdag al die sneeuw dacht ik er over om misschien van start te gaan bij de cross in Westdorpe in plaats van mijn geplande training uit te voeren. Maar omdat ik me niet tevoren had ingeschreven zou ik maar eventjes €6,00 moeten betalen. Dat is het dubbele van een voorinschrijving. Niet zo vreemd dat er weinig respons komt van 'niet club leden'. Over het algemeen lijkt me  deze groep lopers niet het type van voorinschrijvingen. En om dan 100% méér te betalen op de dag zelf, vind ik niet reëel. Daarom er maar een rustdag van gemaakt, hoewel me dat ook tegensteekt als ik wel te trainen had.
Ik hoop deze week nog iets te doen, het is nu zondagochtend. De voorspellingen lijken goed voor de middag, want voor mijn gemoedsrust moet ik nog wel iets doen!
Nog één week voor Cadzand, heb niet veel tijd meer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten