maandag 25 maart 2013

That's just the way it is...

'Some things will never change'...       

Bruce Hornsby, zo naar buiten kijkend zou je het wel zo stilaan gaan denken. Nou vooruit, de sneeuw is grotendeels verdwenen, maar geweldig aangenaam is het niet buiten te vertoeven. Och, met de houtkachel aan en een, in het verleden meerdere malen voorgeschreven medicinaal geneesmiddel is het goed volhouden.
Dan de trainingen maar op een lager pitje, want ruige intervallen en gedoe komt nu ook niet ten goede. Ik heb het idee eerder af te breken dan op te bouwen met dergelijke lage temperaturen. Trouwens, na dat Sluis-uitstapje ben ik in een dip beland wat zich uitte in een pittige vorm van angina dan wel tonsillitis. Oftewel in gewoon Nederlands 'keelontsteking', maar dat klinkt zo ordinair en gewoon. Ben er toch een paar dagen niet lekker van geweest, ik denk dat het een combinatie is geweest van een zwak gestel, een lichtelijk geforceerde 21km en natuurlijk de klimatologische omstandigheden.
En doe ik nu pogingen weer op sterkte te komen, en dat valt me wel wat tegen. Een duurloop van 17km bij een kleine 14 per uur valt me heel wat zwaarder dan die loop in Sluis een week geleden.Zo zie je maar hoeveel je inlevert bij een paar dagen futloos rondhangen met barstende koppijn enz...
Ik was van plan aanstaande zaterdag in Hulst de 12 kilometer te lopen, maar dat staat nu op losse schroeven. Ik kan beter zorgen in vorm te zijn voor Antwerpen, hoewel ik daar ook te weinig tijd meer voor heb. Het is allemaal niet zo dramatisch, de zomer is (hopelijk) nog lang genoeg en heb wel het een en ander in gedachten wat loopfestijnen betreft. Fotografisch baal ik veel meer, het leent zich er totaal niet voor fatsoenlijk werk te produceren. Daarvoor loop ik wel op hete kolen, juni gaat er sneller zijn dan je denkt. En dan moet ik mijn materiaal toch op orde hebben voor de grote afzwaai bij de kunstacademie.
Dát word nu echt eens spannend!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten