donderdag 18 december 2008

Oeioei

Het is alweeral donderdag en ik heb deze week nog maar twee keer getraind. Dat wordt dus vrijdag, zaterdag en zondag trainen. Het waren dan best wel serieuze trainingen die ik heb gehad, dinsdagavond op de baan 7x1000tjes in 3'45" (16km/h) met 200 meter rust. Niet een heel hoog tempo, maar de eerste zijn toch wel vervelend. Daarna kreeg ik het tempo te pakken en kon ik de training moeiteloos afhandelen. De baan lag gelukkig eens droog, dus ook niet opgevroren. Woensdag, clubdag. Nadat onze trainer Jan ons had verteld wat te doen, maakte hij dat hij thuis kwam. Ook last van de griepvirus waarschijnlijk.
5, 4, 3, en 2 rondjes op de baan met behoorlijk tempo.
Mijn tijden hierop waren :
2000m 7'00"
1600m 5'23"
1200m 4'01"
800m 2'33"
Vooral die laatste afstand interesseerde mij het meest, ik wil bij de volgende Pinksterwedstrijden mijn P.R. op die afstand aanvallen. Ik ben van plan hiervoor te trainen, mijn tijd staat nu op 2'06" en ik geloof dat ik dit sneller kan. Toen ik deze tijd had gelopen, had ik hiervoor niet speciaal getraind. Dus wil ik gelijk wereldkundig maken dat het trainen voor een marathon totaal uitgesloten is. Ik zal dus tegen die tijd (tijdelijk) een baanloper worden. Eigenlijk is het 'baanatleet', maar om mezelf nu atleet te noemen.
Morgen een duurloop van een kilometertje of 15 met heuveltraining (haha, heuveltraining in zoplatalseenpannekoekZeeuwsVlaanderen). Ik verzin wel een helling, fietstunnel bij de expresweg ofzo. Zaterdag krijg ik een mooie, een duurloop van 18km die ik in 1h15 mag afleggen. Moet ik 14,4km/h gaan lopen, ik vraag Carla wel of ze meefietst anders heb ik er een zwaar hoofd in! Zondag maar eens naar de Clingse bossen voor mijn intervals, van 200 naar 1000meter en van 1000 naar 200meter, opbouwend en afdalend met 200meter tegelijk bij 3'30"gemiddeld per kilometer. Piramide dus.
Ik denk dat ik zondagavond moe zal zijn!
Eerstvolgende wedstrijd oudejaarscross in Axel.

1 opmerking:

  1. Hee Edwin,

    leuk om te horen dat je nog eens de 800m wil proberen. Ik weet zeker dat je een PR loopt, als je er wat specifieker voor traint.

    Ik moet je helaas meedelen dat ik geen lid meer ben van RKHAV. Het contributiegeld werd me wat te hoog, vooral omdat ik nooit meer kon komen trainen. Echt jammer, ik kwam er altijd graag.

    Succes komende weken,

    Marcel

    BeantwoordenVerwijderen