maandag 8 december 2008

Een hele week..

Omdat ik zelf af en toe mijn eigen weblog raadpleeg vanwege mijn trainingen, wil ik toch de trainingen van afgelopen week nog even vermelden.
Maandag heb ik in Cadzand getraind, ik had zomaar eens zin om daar over de duinen en strand te hobbelen. Ik had een lange piramidetraining te doen, na twee kilometer warmgelopen te hebben, begon ik met 5 minuten in tempoI, 12.4km/h. Dan 10 minuten tempoII, 13.4km/h. Hierna 30 minuten tempoIII, 14.4km/h. Om daarna weer 10min en 5 min in II en I mijn training af te ronden. Uitlopen liep wat uit de hand en ik kwam 6km later terug bij de auto. Als ik 50km met de auto moet rijden om te trainen, wil ik wel waar voor mijn geld. Het was heerlijk rustig weer en het strand en de duinen lagen er verlaten bij. Goed nieuws voor deelnemers aan de halve marathon in Cadzand over een paar weken; de beruchte zandbak is aangevuld!!
Dinsdag rust, woensdag op de baan. 5x800meter waarbij de eerste 500 meter in behoorlijk tempo, ongeveer in 1'36", dan 100 meter rustig en de laatste 200 meter rond de 35 seconden. Omdat het nogal fris was, heb ik niet willen forceren en ik heb de rust van 400 meter tussen de sessies goed benut.Eigenlijk een hele luie week, want tot aan de wedstrijd van afgelopen zaterdag heb ik verder niks getraind.
Die wedstrijd was dus de aflossingmarathon in Terneuzen waarbij ik bij de Roadrunners Axel liep. In tegenstelling wat er in 'De Stem' geschreven stond, liep ik niet als eerste, maar wel Niek den Exter die keihard opende door met net boven de 17 minuten als tweede binnenkwam. Ik liep als laatste en had 17'23" nodig om het rondje te lopen. Ongeveer dezelfde tijd als vorig jaar waar ik toen wel als eerste liep. Dan kan ik zeker tevreden zijn met dit resultaat, omdat als je als eerste loopt, je dan midden in de wedstrijd zit. Nu moest ik het min of meer zonder tegenstanders doen. Ik heb nog een laatste loper van een ander team achterhaald, hij probeerde nog aan te sluiten, maar dat gunde ik hem niet. Wel een beetje wrang voor hem, om op 400 meter van de finish nog gepasseerd te worden. Ik heb wel wat spijt dat ik niet twee keer gelopen heb, net als vorig jaar. Toen liep ik twee maal ruim onder de 18 minuten en uitgaande van de uitslag, zou dit genoeg zijn geweest voor de tweede plaats voor ons team. Nouja, 4de of 2de, maakt allemaal niet veel uit. Met 108 teams en 650 lopers was het weer een gezellig evenement.
Zondag een uurtje uitgelopen en vandaag heb ik 20km in 1h29'30" gelopen. Gedropt in Terneuzen om zo naar huis te keren, loopt wel lekker. Afwisselingen in de trainingen, dat houdt het lopen nog leuker.
Morgen rust.

2 opmerkingen:

  1. "luie week" noemen ze dat in koewacht...misschien dat er in dat durp dan eens meer kunnen gaan hardlopen...wellicht dat er nog meer talenten rondkuieren daar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik dat parkoers zo zie van dat stuk Terneuzen - Koewacht, dan kan ik niets anders concluderen dan dat je aan het trainen bent voor de Zeeuws-Vlaamse marathon. Succes!! Je kan je al inschrijven overigens, hebben Roadrat en ik ook al gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen