zondag 18 maart 2012

Krokusloop

Niet al te lang in dubio gezeten. Zaterdag had ik een duurloop als training, maar besloot me dan in te schrijven bij de Krokusloop, georganiseerd door de RKHAV. Elke deelnemer is meegenomen, dus traditioneel was er een zeer magere opkomst. Met uitzondering van de jeugd, als er elke week bij de trimlopen nou eens zoveel beloftes mee zouden doen! Misschien ligt de fout bij de aankondiging dat deze loop een clubkampioenschap is, die evenwel vrij toegankelijk is voor iedereen. Of is het omdat het hier om een cross gaat? Ook niet mijn favoriete nummer, maar omdat het de laatste dagen droog is gebleven zag ik hier niet een echte cross in. Had ook mijn spikes niet bij me, gewoon mijn versleten wedstrijdschoenen (meer dan 1000km). en daar moest ik het mee doen. Tjonge, wat startte ik sloom. Ik was bijna als laatste weg, voor mij een hele horde schooljeugd. Ik voelde mij wat belachelijk tussen die kokers, en vond dat dit niet te lang moest duren. Ik had evenwel tijdelijk niet veel keus, we werden direct de linie op gestuurd waar er niet heel redelijk kan gepasseerd worden. Dat ging beter bij het eerste rechte stuk, ondertussen waren daar Bennie en Edwin al een aardig eindje op weg. Uiteindelijk kon ik aansluiten, er werd in een mooi tempo gelopen wat voor mij hard genoeg ging. De wedstrijd ging over 8 rondjes om de 9600 meter te volbrengen. Na 4 ronden begon het toch te jeuken, ik nam over na eigenlijk tot nu toe geprofiteerd te hebben van beide medevluchters. Ik versnelde wel iets, wat niet werd beantwoord door Bennie. Edwin was daarvoor gelost, dus alle drie liepen we nu solo. Omdat er toch wat getraind moest worden op wedstrijdtempo besloot ik er dan de resterende rondjes voluit te gaan. Ik mis wat tempohardheid wat ik weer terug wil brengen. Net niet onder de 36 minuten gelopen, waar ik best wel tevreden over ben. Oké, ik heb deze loop ook al eens in 35'05'' gelopen, maar ben nu iets bescheidener gestart. Toch moet ik er wel eens iets aan doen wil ik wat meer snelheid krijgen. De 10 mijl van Antwerpen is tenslotte ook niet meer zo ver weg, en met drie maal trainen per week gaat het niet vooruit.
Daarom, morgen begint een nieuwe week, ik zal er maar eens aan beginnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten