zondag 25 maart 2012

Warm? Viel wel mee...

In ieder geval, in vergelijking met de vorige editie van de Sasloop was het deze keer minder warm. Toch heb ik een behoorlijk minder resultaat bereikt dan vorig jaar. Toen liep ik 54'48 tegenover de 55'27 van dit jaar. Een verklaring heb ik niet, het ging de eerste kilometers al niet zoals ik wou. Ik was dan wel vooraan mee met de lopers van de korte afstanden, sterker nog, ik deed heel lang kopwerk totdat ik besefte wel gek te zijn dit te doen. Ik moest tenslotte nog een heel stuk langer mee. Ik verwachtte bij de opsplitsing van de afstanden alleen te komen lopen, maar tot mijn verrassing bleek Sander Verminck ook aanwezig te zijn in de kopgroep. We konden goed samenwerken, deden om beurt de kop met de redelijke tegenbries in de open polders van Sas van Gent. De manier zoals Sander de kop overnam deed me vermoeden dat deze loop zou uitlopen op een eindsprint, hij liep wel heel gemakkelijk. Na een kilometer of 8 te hebben afgelegd moesten we even een kleine helling nemen, en het was daar dat het bij Sander begon te kraken. De ademhaling werd was zwaarder en moest daar voor het eerst een gat laten vallen. Het dijkje weer af sloot Sander terug aan, maar ik had toch het tempo iets opgevoerd na die afsprong. Dat bleek voor Sander geen optie te zijn, en moest wederom passen. Dit maal was het definitief. Was het net nog werken met dat beetje tegenwind, nu was het lijden door de brandende zon zonder afkoelende wind. Ik kon mijn tempo wel vasthouden, hoewel ik al te goed wist dat er nog een lange weg te gaan was. Sander kwam niet meer terug, en uiteindelijk kwam ik na genoemde tijd terug binnen met ongeveer anderhalve minuut voorsprong op Sander.
Het een en ander viel me dus wat tegen, ben ik toch niet helemaal in de vorm die ik zou willen zijn. Aan de andere kant, ik hoef nu niet te pieken. Dat moet pas over 4 weken gebeuren, als ik met startnummer 46 (hoera!!) in Antwerpen de 10 mijlen trotseer. Maar eerst de Z.K. 1500m op 14 april in Hulst, aangezien de Mastercompetitie voor mij niet door gaat een mooi alternatief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten