zondag 1 april 2012

Fris? Best wel...

Vielen in Sas van Gent de mussen dood van het dak vanwege de warmte verleden week, ik had nu niet veel over tijdens de 25 van Hulst en miste een muts op mijn kop. Zelfs handschoenen hadden wat mij betreft geen overbodige luxe geweest. Ik ben een kouwelijke.
Het had voornamelijk te maken met die straffe noordenwind die de eerste kilometers vol in het gezicht blies. Desondanks liep ik de eerste 5km in 17'30'', wat me niet tegenviel. Had ik de eerste twee kilometer nog gezelschap, ik moest die twee laten gaan nadat ze nog eens een versnelling plaatsten. Vanaf daar was het alleen opboksen tegen de wind, die ná het voetbalveld van Terhole pas echt volop verteerd moest worden. Een windkracht of vijf, schatte ik zo, en dan alleen lopen is niet heel fijn. Natuurlijk bij terugkeer richting Hulst had ik wel profijt van de rugwind, maar dat hadden die twee gasten voor me ook. De ruimte tussen ons werd hier wel heel ruim, wat liepen die hard!! Ik was wel blij slechts één rondje te moeten afleggen, nog eens die ronde lopen zou ik niet zien zitten. Het zou ook helemaal niet in mijn schema passen nu 25km te lopen met zicht op de 10 mijl. De 12.8km kwam me nu beter uit, en met 45'21'' in dergelijke omstandigheden mag ik niet klagen. Dat ik hiermee ruim twee minuten achter de eerste ben gebleven, dat zijn dan de mindere kanten. Maar men verzekerde me, dat het geen schande was om van Patrick van Petegem (43'02'') en Bjorn Willems (44'12") te verliezen.
De voornaamste loop van deze dag, de 25km, werd dan gewonnen door Sjaak Luteijn. Een hele prestatie als je bedenkt dat het niet de gewoonte is van Sjaak om dergelijke afstanden te lopen, en om dan binnen 1h35 dit te presteren!!
Het verschil tussen nummer 1 en 2 bij de 25km, ruim 400 meter
Er staan nog enkele foto's in het fotoalbum van de finish van de 25km die ik heb gemaakt. Maar uiteindelijk kreeg ik teveel last van de kou en ben hier mee gestopt. Dit was ook meer te doen om mijn nieuwe lens te testen. Dus voor degene die er wel op staan, plezier ermee...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten