donderdag 17 mei 2012

Stadsloop Biervliet

Na twee duurlopen te hebben uitgevoerd sinds ik weer wat herstelt ben van een flinke kou, dacht ik beter te doen een wedstrijd te lopen in plaats van de vaste woensdagavondtraining op de baan uit te voeren. Omdat deze training nogal wat vergt op mijn nog altijd iets zwak gestel, en ik hoef op die wedstrijd niet voluit te gaan. Een beetje met verstand lopen, ik moet er niet invliegen. Natuurlijk maak ik de start mee, meer om te zien waar het schip strand dan dat ik ga voor de winst. Het is uiteindelijk een soort test dat ik niet teveel, of net wel veel verlies heb geleden. Ik kan anderhalve ronde van de te vier lopen rondjes met Matti Buysse mee, die de halve wedstrijd loopt. Dan is het solo mijn werk afmaken nadat David Schrier als laatste heeft moeten afhaken. Wat er verder achter me gebeurde is voor mij ook gissen, de uitslagen zijn nog niet bekend. Wel leuk was het nieuwe parcours, waarbij je per ronde twee keer over de markt loopt. Dat dit het niet gemakkelijker maakt werd wel duidelijk, ik wil nou niet zeggen dat Biervliet in een heuvelachtige omgeving is gebouwd, maar rond de markt en de molen liggen er wel wat hoogte verschillen. Niet een hele snelle ronde, met ook nog eens de vele bochten. Daarom was ik ook wel zeer verrast te finishen in 32'30" op de 10k. Dat dit gewoon een supertijd is op dit parcours wil ik niet ontkennen, wat kan ik dan wel presteren op een mooie 10 kilometer. Nou, de illusie werd voor mij niet al te hard verstoord toen bleek dat er in werkelijkheid slechts 9,3km was afgelegd. Ik ben niet zo naïef te veronderstellen dat ik díe tijd had kunnen lopen op een 10k. Maar wat er overblijft is dat ik toch de 'loop' (de term wedstrijd mag je op dergelijke trimloopjes niet gebruiken, schijnbaar) op mijn naam schreef. En met een gemiddelde van 17,2km/h, David Schrier en Benjamin Gerrits achter me latend en met piepende longen kon ik de test mooi afsluiten.
Stadsloop Biervliet, gezelligheid en publiek. De witte Kenianen hebben gelijk, alleen waar waren dez....

2 opmerkingen:

  1. Edwin, deze Witte Keniaan blijft voorlopig nog even in de lappenmand. Rust en fysiotherapie hebben geen resultaat, dus ga nu de medische molen in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Edwin, Carla, Tom en collega-lopers,
    Zijn jullie woensdagavond 13 mei ook weer bij de Stadsloop Biervliet? Dat zou leuk zijn! Start om 19.30 uur vanaf het Dorpshuis, Hoogstraat 2 in Biervliet. Tot dan!

    BeantwoordenVerwijderen