vrijdag 8 juni 2012

Alles...

...behalve een 800 meter.
Kan er niet aan doen, maar de gedachte alleen al doet me een zenuwtoeval opwekken. Godgloeiende...ik doe alles nog liever dan te starten in Terneuzen deze zondag. En wat stelt het nou voor, je doet dat of niet...het is mijn keuze...ik ben niks verplicht om wat dan ook te doen...godgloeiende...waar ben ik aan begonnen. Hoe kan een afstand van nog geeneens een kilometer nu zo'n invloed uitoefenen? Wat heb ik te vrezen?
Best wel wat, eigenlijk. De laatste training ging voor mij zo goed, dat ik meer vertrouwen heb in de afloop. Dat betekent, dat ik wel flink, hééél flink aan de bak zal moeten. Ik moet!!! Ik richt me volledig op de laatste training afgelopen woensdag uitgevoerd. Dankzij een Coopertest op de baan moesten we uitwijken naar de Linie. We deden 5x 2 minuten loop. Ik heb samen gelopen met Job de Feyter. Dezelfde die me bij de Pinksterwedstrijd op de 800 meter op 3 seconden zette. Ik vlieg erin, als altijd op de hielen gezeten door Job. Evenwel, Job moest lossen, elke keer weer!! Ik weet wel, een training is geen wedstrijd, maar ik wil hier wel wat moed uitputten dat ik nu beter in vorm ben dan tijdens Pinksteren. Komt nog bij dat er op de Linie tussen de 650 en 690 meter op die 2 minuten is afgelegd. En de Linie is geen atletiekbaan, verre van zelfs.
Gelukkig heb ik nu in ieder geval mijn houvast op iets positiefs. want godgloeiende...wat zie ik er tegenop...en wat heb ik er zin in!!! 

2 opmerkingen:

  1. Balen Edwin, op de 1500m had je waarschijnlijk op het podium gestaan. In het vervolg zou ik van je eigen kracht uitgaan en dat zijn toch de langere afstanden. Daar kan jij potten breken en heb je meer kans op eremetaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marcel, ik kan niet ontkennen dat ik behoorlijk ben teleurgesteld. Niet alleen geen podiumplaats, maar ook ver van een PR, wat mijn tweede plan was. De omstandigheden waren perfect, maar mijn voorbereiding heeft te wensen over gelaten. Achteraf gezien besef ik dat ik toch te weinig training heb genoten om op deze 800 goed uit te kunnen komen. Die felle verkoudheid heeft me de das omgedaan. Dus laat ik me maar weer richten op hetgene waar ik me beter thuis zal voelen; het lidmaatschap van de boekenclub is aangevraagd!!

    BeantwoordenVerwijderen