woensdag 25 juli 2012

Zomer in Zeeland

Saskia en Serge

Van alle zonnummers die er bestaan moet ik uitgerekend met dit op de proppen komen, terwijl er zoveel beters te vinden is. Soundgarden, Supergrass, RATM en zelfs de donkerste band allertijden The Doors hadden iets met de zon. Afijn, het was het eerste wat er bij me opkwam voor een passende kop voor dit artikel.
Het zijn zomerse taferelen die er momenteel heersen, dat mocht dan ook wel eens tijd worden. En met de vakantie die ik nu doorbreng is het profiteren van de weinige zon die we deze zomers waarschijnlijk moge beleven. En wat is er dan mooier om op een stikhete dag de zwoele avond door te brengen? Juist, het lopen van een 10 km in wedstrijdverband om jezelf helemaal de pleuris te lopen om uiteindelijk de meest ondankbare plaats in de rangschikking te bereiken.
Niet zeuren, ik wil het zelf, ik ben niks verplicht en daar kwam dan nog bij dat ik zéér tevreden de loop heb afgerond gezien mijn triestig weinige trainingsarbeid van de afgelopen weken. Ik had dit op voorhand niet ingeschat. Oké, ik had dan een stil verlangen om minstens de 17 per uur te halen (wat niet gelukt is,16.9), maar blijkbaar waren de omstandigheden daar niet voor. Trouwens, had ik maar 2 seconden per km sneller moeten lopen, dus het verschil is nogal minimaal. Van echte strijd is er ook nauwelijks sprake geweest, ik had wel in de gaten dat Bart met de rem erop liep. Het was een kwestie van tijd dat ik niet meer kon volgen, of Bart er vandoor ging. Het werd dat laatste, in de laatste ronde dat Bart een versnelling plaatste die teveel voor mij was. Meer zat er voor mij niet in, met kilometertijden die ik normaal gesproken loop bij een halve marathon had ik op dat moment mijn zakken vol. Hoewel ik wel bestand ben te kunnen presteren bij dergelijke temperaturen had ik het wat moeilijk. Toch liep ik dan nog vlot genoeg om de plaatselijke lopers op achterstand te zetten, zoals Sjaak Luteyn, Erik Cappon en Theo Rabout die in deze volgorde finishten.
Vlot genoeg om, nadat Bart gevlogen was, mijn kilometertijden te verkorten tot 3'31 en zelfs 3'28 voor de laatste kilometer, in tegenstelling tot de 3'35 gemiddeld die ik tot dan toe had gelopen (dankzij Garmin kan ik nu alles analyseren).
Ik ben op de goede weg, ondertussen ben ik ook gestart met mijn schema voor de Marathon Zeeland. Eerlijk gezegd stond deze wedstrijd niet in het program, integendeel, eigenlijk heb ik nu twee heel rustige weken met slechts drie trainingen per week. De kalmte voor de storm, als het ware..

Krantknipsel
Uitslag

1 opmerking:

  1. Het stormt niet altijd in het eerste weekend van oktober. Succes met de voorbereiding Edwin, voor mij altijd een stuk mooier dan de wedstrijd zelf.

    BeantwoordenVerwijderen