dinsdag 31 juli 2012

De kop eraf...

Met het uitvoeren van een duurloop van 22km ben ik gestart met de voorbereiding op het langere werk. Wel met enige onzekerheid, omdat het alweer enige tijd geleden was dergelijke afstanden te lopen. Terwijl ik afgelopen winter er niet om maalde een halve marathon vóór 8 uur in de ochtend te hebben afgerond als training.
Om het me wat 'gemakkelijker' te maken leek het me wel een goed plan dit uit te voeren in het glooiende duinengebied van de gemeente Sluis. Gemakkelijker omdat dit gebied wel een heel stuk prettiger lopen is dan hier thuis, waar de kans groot is in de polder zó voor je sodemieter te worden gereden. Al die klimmetjes in de duinen maken het dan iets minder om een strak tempo te lopen, evenals de hordes toeristen die regelmatig zo nodig met 4 nevens elkander (Duitsers, formaat rondvaartboot) het pad blokkeerden. Dus je begrijpt, iets wat irritatie, wat weer een adrenaline verhogende werking tot stand bracht, met het gevolg een té snelle kilometertijd zo af en toe. Gelukkig wel de begeleiding van Carla op de fiets, dat maakte die 22km minder lang lijken. De fout die ik wel maakte, met de start in Retranchement en als keerpunt het eind van de Zwarte polder, kwam ik wel het tweede deel tegenwind te lopen. Een stevige tegenwind dan nog, een extra dimensie op het pittige parcours. Toch kreeg ik het nog voor elkaar mijn tempo te behouden, waar ik niets anders dan tevreden over kan zijn. Met afgelopen zondag nog 6x 1000tjes te hebben uitgevoerd heb ik nagenoeg probleemloos kunnen lopen. Deze 22km ruim onder de 1h35 heeft genoegdoening voor het vervolg van de langere duurlopen die ik nog voor mijn kiezen krijg. Ik zie er al minder tegenop, ik kijk er niet naar uit maar ik geloof er nu iets meer in dat dit wel zal lukken.
Nu maar hopen dat ik nog wat over gehouden heb voor Vlissingen... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten