zondag 30 maart 2014

Zomer in Hulst

...en opeens minder tijd te besteden voor mijn voorbereiding op Antwerpen. Terwijl ik alle tijd kan gebruiken omdat ik nog niet helemaal in de vorm verkeer van enkele weken geleden toen ik in Terneuzen de 12 km had gelopen met een mooi gemiddelde. Toen kwam die blessure die me op behoorlijke afstand heeft gezet. En dan word er dit weekend een extra uur van me afgenomen waarbij ik dus méér mijn best ga moeten doen dit te compenseren met extra training! Die zomertijd kan me toch wel gestolen worden, een nutteloze instelling in mijn ogen.
Toch ben ik tevreden met het behaalde in Hulst een week ná Sas van Gent. Ik heb het idee in die ene week flink vooruit te zijn gegaan. Alhoewel ik nog behouden ben met al te harde trainingen, bang dat de de nu afgedane blessure terug de kop op zal steken. Ik kan nu ook niet teveel vergelijken met de loop in Sas, daar was de afstand langer en de weersomstandigheden totaal verschillend. Met in Hulst de mij gekozen afstand van 12,8km met zomerse temperaturen had ik nog niet zoveel af te rekenen, kon de warmte goed doorstaan. Dat ik mijn verschil met de twee voor mij lopende clubgenoten zo klein mogelijk wilde houden was ook om mijn derde plaats te zekeren vanwege een wel sterk lopende en oprukkende Liam de Mey. Die derde plaats kwam niet meer in het geding, de tweede plaats voor Job de Feyter kon nog bedreigd worden vanwege een toch nog stevige laatste kilometers van mijzelf. Zo leek het vanaf de kant misschien, maar zelf had ik totaal geen antwoord meer het gat dicht te lopen waarmee ik op een goede 50 meter op een derde plaats binnen kwam. De eerste plaats voor Rik van Laarhoven was al enige tijd beslist.
Met voor mij een tijd van 46'28'' op 12.8km betekent dit een gemiddelde van 16.6km/h. Tot nu toe tevreden, maar over 4 weken wil ik op díe zondag de wedstrijd dik door de 17 per uur volbrengen. Kwestie van heel blijven, de rest komt vanzelf..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten