maandag 18 augustus 2008

3 parcoursen

Een duurloop van 28km is behoorlijk saai, vind ik. Om daar iets aan te doen heb ik de auto gepakt en ben naar de kust gereden. De auto geparkeerd bij de radarpost tussen Groede en Cadzand en ben dan gestart met deze duurloop. Richting Cadzand-bad via de route van de halve marathon, om in Cadzand over te gaan naar het parcours van de Cadzand-zomerloop. En van daar uit via wandelpaden naar Retranchement om daar de volledige ronde van de eerste zomerloop te volgen. Deze ronde is een training waard, het is daar werkelijk schitterend. Dan weer terug naar Cadzand, om daar via wat verschillende paden weer richting halve marathon route te begeven. Ik ben niet over het strand gegaan, ik vond de route die ik door de duinen liep op zich al zwaar genoeg. Wonderwel ondervond ik toch geen hinder van afgelopen wedstrijd, integendeel, het ging als een speer. Nu stellen die korte klimmetjes voorlopig toch niks meer voor natuurlijk, maar toch. Enig probleem was, dat ik nu geen bevoorrading onderweg had. Maar zo'n dorstig weer was het nu ook weer niet, en t'is gelijk even een test hoe ik me gedraag op deze afstand zonder eten of drinken. Ik heb de 28km afgelegd in 2h02'40", maar de volgende keer zorg ik toch voor de nodige brandstof voor onderweg. Is gewoon een stuk verstandiger.

4 opmerkingen:

  1. Lekker "duurlooptempo" Edwin...het antwoord op jouw vraag betreffende een leuke trapjes. Eerst kom je de trap tegen bij Hoge Hill. Deze stelt niet zoveel voor na ca.30 km en ligt bij Domburg. De tweede, iets langer kom je na exact 37,9 km tegen bij de "Erica reddingpost van de KNRM" en deze ligt iets voorbij Westkapelle. Het vervelende van deze is dat je er dan wel al wat km's hebt opzitten en iedere tree er eigenlijk eentje teveel is...veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker pittige training hoor! Inderdaad erg belangrijk om ook het eten en drinken onderweg goed te trainen (juist bij deze marathon is dat cruciaal)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ongelofelijk Edwin, zo'n training. Had je het idee dat je dit nog een uur kon volhouden? Zo ja, dan zou je 3 uur op de marathon gelopen hebben. En een zwaar parcours ook nog, dat van Cadzand. Drie uur op de Kusmarathon lijkt me dan ook geen probleem voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moeilijk te zeggen, Marcel. Drie dagen vóór deze training had ik nog de Alpe gelopen, dus die zat nog wel iets in de weg. De training verliep wel vrij soepel. Maar nog eens 14km d'r bovenop wordt dan wel zwaar, lijkt me.

    Dag Ronnie, lang geleden. Op schema voor de kust? Lijkt me wel, als ik het zo lees op je weblog.

    BeantwoordenVerwijderen