donderdag 28 augustus 2008

Oei

Ja, dat viel wat tegen. Was ik eigenlijk niet van plan het op zo'n lopen te zetten in Terneuzen. Voor mij is deze wedstrijd vooral belangrijk om er aanwezig te zijn. Het is een soort persoonlijke memorial ter ere van mijn collega en tevens mijn grootste supporter die vorig jaar aan kanker is overleden. Het was twee jaar geleden dat hij zijn eerste en laatste wedstrijd had gelopen, en dat was de Kreekloop 2006 in Terneuzen. Hij was weliswaar laatste op de 5km, maar daarom niet minder trots dat hij in de uitslag stond vermeld. En vorig jaar, precies op de dag van de Kreekloop 2007 is Johan begraven.
Ik had daarom eigenlijk wel de wedstrijd willen winnen, want als je dan toch aan de start staat, dan ga je ervoor. Maar Eric was sterker, ondanks dat hij struikelde over een loslopende hond en dat er een barricade van fietsen was opgeworpen op het smalle pad langs de kreek. Er zat wat tuig op een bankje die niks beter meer te doen hebben sinds de sluiting van 'Checkpoint' dan alleen rottigheid uit te halen. Een wedstrijd met hindernissen. Ik moet me nu ook wel eens afvragen of het nog wel zo slim is om in een drukke trainingsweek nog een wedstrijd te lopen. Ik voer dit niet als excuus aan voor dit debacle, maar dat ik op deze afstand nauwelijks boven de 17 per uur haalde, zegt voor mij zelf wel iets. Eric won met 17,2 gemiddeld, dus dat had ik toch wel kunnen hebben, lijkt me. Of gaat de leeftijd meespelen? Lijkt me ook sterk, enkele weken geleden liep ik bekant tegen de 18 per uur op een wedstrijd. En dinsdag-avond heb ik mijn intervals er zonder moeite doorgerammeld. 200-400-600-800-1000-1000-800-600-400 en 200 tussen de 16 en 17 per uur. Als ik alles op een rijtje zet, zondag die ellendige duurloop, maandag een uurtje gelopen en dan dinsdag.......
Toch heb ik al gekkere dingen gedaan, twee wedstrijden in één weekend, ging ook goed. Ik weet het niet, vanavond bij de masseur geweest en de eerstkomende dagen heb ik verplichte rust. Ik heb me toch wat overzet. Dan zal ik maar wat extra fietsen.
Nog een leuk stukje op Atletiek Zeeland, maar waar Marcel het vandaan haalt, dat ik op humoristische wijze mijn geouwehoer te wereld breng via het net, begrijp ik niet. Ik bedoel alles heel serieus, ik heb namelijk geen humor. Ik lach ook nooit!!!

4 opmerkingen:

  1. Vooraf zie ik je anders toch genoeg lachen hoor Edwin. Tijdens de wedstrijd zie ik het meestal niet omdat je altijd mijlenver voor me loopt. Na de wedstrijd zie ik je ook weer lachen...gisteren misschien dan een beetje als een boer met kiespijn. Maar goed mijn dag kon natuurlijk niet stuk om in de uitslag één plaats achter jou te staan. Voor het eerst zag ik ook geen stipje voor me lopen, maar zag ik je daadwerkelijk nog lopen ;-) Tot in Vrouwenpolder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jou stukjes zijn ook helemaal niet leuk om te lezen...

    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lachen en humor is een serieuze aangelegenheid. Je leeft er namelijk langer door.

    Je had een off-dag. Zowat. Er komen nog zoveel meer dagen. Maar de volgende keer wel beter je best doen, of je krijgt een schop onder je zitvlak van me.

    Allemaal vriendelijk bedoeld en als aanmoediging, uiteraard. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan moet je me eerst zien in te halen, René.
    Ingrid, let je op dat je niet in een Duitse kuil valt op het strand tijdens de marathon(grijns). Hè, nu lach ik toch.

    BeantwoordenVerwijderen