zondag 22 november 2009

Gegokt, en verloren..

Niet helemaal van zins om in Axel mee te dingen om mijn eigen parcoursrecord aan te vallen, stond ik dan toch aan de start. Och, het weer was mooi, te mooi om niet te lopen. Had ik eigenlijk een intervaltraining moeten doen, werd het 16km en 200meter. De trainingen gingen afgelopen week niet optimaal, en had om de dag getraind. Dinsdag 18km in 1h18, woensdag dus geen clubtraining, donderdag 6x800tjes in 2'45''. Met de harde wind op donderdag geen sinecure, maar wel voltooid. Weinig getraind, dus waarom niet mee doen. Maar ook weinig getraind omdat het me niet goed afging, toch die 15km die wat schade had toegebracht? Voor Zeeuws-Vlaamsche begrippen in de hardloopscène was het redelijk druk, met in totaal rond de 190 deelnemers op alle afstanden. Al een beetje polsen hoe mijn kansen waren. Benieuwd of de overheerser van de lange afstanden, Tom van Driessche, ook weer hier zal starten. Ik ken hem eigenlijk niet van gezicht, alhoewel ik al tegen hem had gelopen. Gezichten en namen, ik kan ze allebei moeilijk onthouden. Maar er werd mij op hem gewezen, hij was dus aanwezig. Mooi zo, kon ik meten of ik moet toegeven. Ik kon me niet aan de indruk onttrekken, dat Tom ook werd gewezen op mijn aanwezigheid, moet hij zich zorgen maken? Ik weet dat Tom keihard start, en het was nu niet anders. In eerste instantie raakte ik wat ingesloten, maar zag al dat Tom er als een gek ervandoor ging, samen met de snelsten op de 5km. Ik liet het gat maar vallen, misschien dat hij zichzelf tegenkomt? Ik kan er kort over zijn, ondanks de inspanning van Marcel, die de 5km liep, kon ik niet meer tot bij Tom geraken. Lange tijd bleef de afstand ongeveer gelijk, had ik toch maar gelijk meegelopen vanaf het begin, verkeerd gegokt. Op het einde werd de ruimte tussen ons stil aan groter, en met een verschil van 1'10'' van mij had Tom het nieuwe record in handen, 56'49''. Met mijn 58'01'' liep ik zelf ook onder het oude record, een verschil van zo'n seconde of 10, heb nu even de gegevens niet bij de hand. Voor mij een tegenvallend resultaat, met de verwachting tussen de 56 en 57 minuten te kunnen lopen, gezien het resultaat van afgelopen zondag. Ook kan Tom niet helemaal onverslaanbaar zijn door mij, mijn pr op de 10miles is sneller dan Tom's gelopen tijd, en die heb ik in Antwerpen gelopen. En dat is niet het voorbeeld van een snel parcours. Misschien heeft hij daar ook gelopen, ga ik nog eens uitzoeken (heb het uitgezocht, is 53'57'' in 2008, dus maak me geen illusies meer).
Nu weet ik wel dat ik geen twee wedstrijden in één week meer moet doen, ik moet pieken naar een bepaalde wedstrijd om resultaat te halen waarvan ik dan achteraf niet de balen van krijg. Dus ik had graag ook in Kieldrecht gelopen, maar weet dat dit onverstandig zou zijn. Als ik meedoe zal het gaan in een 'rustig' tempo, ik moet volgende week een 15km in één uur lopen, en dat is wel gemakkelijker in een wedstrijd. Zal ik wel een lus moeten maken, de wedstrijd is daar net te kort..

3 opmerkingen:

  1. Een voor jou doen tegenvallende prestatie is nog steeds een onhaalbare tijd voor velen van ons. Ik wil volgend weekend ook een vlotte duurloop doen, misschien kunnen we samen lopen/trainen (al twijfel ik nog over Kieldrecht).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat er eens eentje voor je loopt kan toch geen kwaad? Het wordt alleen vervelender dat er dermate veel voor je lopen dat je na afloop onder een koude douche komt te staan....Door eens een wedstrijdje over te slaan komt dat zeker goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet mijn planning nog niet helemaal, Marcel. Maar waarschijnlijk zit Kieldrecht er bij mij ook niet in.

    BeantwoordenVerwijderen