zondag 10 januari 2010

Witte sneeuw...zwarte sneeuw..

Dankzij de huidige weersomstandigheden begin ik stil aan minder het wit van de sneeuw te kunnen waarderen, des te meer komt er tijdens mijn trainingen meer zwarte sneeuw bij kijken. Vooral bij een intervaltraining wens ik eerder bij de houtkachel te verblijven, dan dat ik mezelf moet inpakken om me buitendeurs te wagen. Hoewel dat inpakken me ook vlug teveel inpakken blijkt te zijn. Ik heb dan nogal haast om mijn training af te maken, wat er toe bijdraagt mezelf goed te kunnen verwarmen met dat gehol. Bijvoorbeeld: een 18km duurloop in 1h15, veel te snel voor een training, maar ik kan er maar vanaf zijn. Och, het feit dat dit lukt in deze omstandigheden, kou en koude wind en bevroren wegen, valt me dan wel mee. Deze ochtend in het Clingse bos 12x500metertjes, dat mocht dan in 1'43'' gelopen worden. Omdat ik totaal niet wist wat 500 meter was, heb ik puur op de tijd gelopen. Voor de zekerheid telkens 1'45'' gelopen. Maar ik vermoed dat ik wel wat te hard ben gegaan. Bij het warm lopen heb ik met gebruik van d'n footpod ongeveer gekeken wat 500meter was, maar na het verwisselen van mijn schoenen (heb spikes gedaan), kon ik niet meer met zekerheid zeggen waar te beginnen en waar te stoppen. Vreemd was dat ik begon met spierpijn, en dat dit tot nu toe nog altijd het geval is. De kou, misschien?
Deze week nog een leuke duurloop, 20km in 1h20. Dat word zowat een wedstrijd. Blijkt dat mijn schema weer behoorlijk is aangescherpt. Deze duurloop bewaar ik dan maar voor zaterdag, kan ik uitvoeren in Westdorpe bij de 15km.
Zag ik nog dat er een poll bij de witte kenianen te bespeuren was. Wie zich nog dient aan te melden om 42 idiote kilometers te rennen. Ik sta erbij, en sta behoorlijk laag genoteerd. Dat kan betekenen dat ik duidelijk genoeg ben geweest voor de buitenwereld dat ik dergelijke festiviteiten uit de weg ga. Of het betekent, dat de buitenwereld vind dat ik een watje ben, die niks te zoeken heeft in deze mega-afstand. Dan heb ik toch al bewezen dat ik deze marathon in een redelijke tijd kan volbrengen, puh...
Niet meedoen met deze of welke marathon, brengt nieuwe perspectieven met zich mee, ik denk aan de Dam tot Dam in september. En nog meer moois in die periode.....
Wat me wel wat tegenvalt, is de datum voor de 75km loop door Zeeuws-Vlaanderen. Net in het Pinksterweekend. In het weekend dat ook de Roparun word gelopen. Dus eventuele ploegen die de Roparun doen, vallen ook weg. Ik meen toch te weten, dat sommige teams deze estafette aangrepen als een goede training voor de Roparun? Zelf zal ik ook niet meedoen,dan is er traditioneel de 20km van Brussel.
Maar er is ook goed nieuws, Soundgarden is weer bij elkaar!

3 opmerkingen:

  1. Allereerst is een datum kiezen altijd moeilijk, omdat er ieder weekend wel ergens gelopen wordt, of dat het vakantie is.
    De 75 km. is trouwens niet IN het pinksterweekend, maar een weekend later. Roparunteams zullen we daarom waarschijnlijk niet aan de start hebben. Jammer, maar het was voglens ons de minst slechte datum. En helaas wel gelijk met de 20 km. van BXL.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. joepie...
    Soundgarden is weer bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had wat beter mijn huiswerk moeten doen, Tom. Blijft wel met Brussel, maar ik zou nu ook weer eens een 800 meter bij de Pinksterwedstrijden kunnen doen.
    Andere Tom: Vol smacht de cd verwachten, en hopen dat ze de oceaan oversteken.

    BeantwoordenVerwijderen