zondag 21 maart 2010

HOERA!!!

Een nieuw PR op de halve marathon, maar liefst 1 seconde sneller dan mijn vorige PR!!!!!!!!!!!! Dat smaakt naar meerrrrr!!!!

maandag 23 maart, vervolg

Niet zeuren, sinds de halve in Cadzand zijn mijn trainingskilometers per week nauwelijks toegenomen. De laatste week gingen de trainingen zelfs zo slecht, dat ik op dinsdag besloot de rest van de week maar niet meer te trainen. Want anders zou ik in Sluis misschien helemaal niets presteren. De vorm was dus niet fenomenaal te noemen, maar dat was die de vorige halve ook niet. Terwijl ik daar geheel buiten verwachting een mooie tijd had gelopen. En nu in Sluis, op een mooi vlak en geheel verhard parcours, had ik gehoopt toch wel onder mijn PR te duiken. Een halve minuut, meer verlangde ik niet. Een vol uur lang ging het (redelijk) goed. Ik heb wel het groepje waarin ik liep, we waren met vier, moeten laten gaan. Maar met de eerste 5k in 16'50'', de 10k zelfs onder de 34 minuten, en binnen het uur de 17km aanduiding te passeren heb ik er drie PR's bij! Dus de laatste 4k in ruim 15 minuten, dat zegt iets over het verval dat ik had. Hoewel ik daarbij in goed gezelschap was, ook de winnaar, Gino van Geyte (een jaar ouder dan mij!) had te kampen met verval, vooral vanwege de stevige wind die hier wel stond.
Meer kan ik er niet van maken, alleen vraag ik mij nu wel af of ik de halve marathon ook zal verdoemen, en mij ga bezig houden met wedstrijden die ik binnen het uur kan afraffelen. Ik heb daarvoor nog altijd snelheid genoeg voor een snelle 15km of 10 mijl. Zonder er daarbij niet teveel af te zien.
Moet ik nog melden van de geweldig gezellige afterparty met de mensen van d'n overkant. Ik kan me voorstellen dat een weekend marathon in Barcelona gewoon een feest moet zijn in dit gezelschap.
Heb ik in één van mijn vorige berichten het woord PZC-pipo's gebruikt, wat blijkbaar niet in goede aarde viel bij betreffende mensen. Maar Maurice en Koen, dit is niet vervelend bedoeld hoor. Ik vind dit nodig even recht te zetten, ik ben immers een vast bezoeker van jullie site. Maar eerlijk blijft eerlijk, ik bezoek vaker de Z.VL. berichtenmakers.

Volgende wedstrijd, volgens mij een 800 meter. Jawel, doe eens gek!

10 opmerkingen:

  1. Bijna niet trainen en toch een pr lopen! Misschien moet ik ook wat vaker in de bank gaan hangen.
    Je moet het positief bekijken, je bent weer (iets) sneller geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat die 1/2M echt je afstand is Edwin, proficiat !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Edwin, De tussentijden zijn perfect.
    Nu nog wat meer duurloopjes van 1.30 uur en dat pr gaat dik onder de 1.15
    Zeker weten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je gaat zowel letterlijk als figuurlijk als de brandweer: Elke seconde telt !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Edwin, hoe je het voor mekaar krijgt met weinig trainen weet ik niet, maar proficiat met weer een prachtige tijd!

    Zoals Fons al aangeeft, met wat meer trainingen loop je onder de 1.15u.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Edwin, ik ben het eens met de andere reacties, de halve is toch jouw jachtgebied maar als ervaringsdeskundige kan ik erover meepraten dat niet elke halve marathon hetzelfde is. Ik liep in Cadzand ook drie minuten sneller en liep voor mijn gevoel niet echt volle bak maar misschien gedijen wij beter in de zilte lucht van de zoute zee (klinkt mooi, nietwaar?)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mnjah, wat moet ik ermee? Toch dan nog eens ergens een halve lopen? K'zal wel zien. Ondertussen loop ik weer niks. Er heerst 'iets' in mijn buik, voel me bedonderd..dus even rustig aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Drie pr's in één halve marathon. Dat is misschien óók een pr!
    Dus viermaal proficiat!
    B-NL

    BeantwoordenVerwijderen