zondag 25 april 2010

Het resultaat

Dit was te verwachten, vandaag of morgen val ik door de mand met mijn weinige trainen. Ik had al niet zo'n lekker voorgevoel over de Antwerp 10 miles. Het verloop verliep dan ook dramatisch. De eerste 5km in 18 minuten, begon al miserabel. Terwijl ik ook al in de eerste km een verschrikkelijk droge bek had. Die eerste km ging wel in 3'07'', veeeel te snel, dus de rem erop gegooid. Het mocht niet baten, de tunnel uitlopen was vreselijk. En dat is nou iets wat ik kan, hellingen nemen. Goed, ik heb er wel voorbijgestoken, maar op het vlakke kwam de een na de ander voorbij. Na 10km in 38 minuten hield ik het voor gezien, ik was gebroken. Last op de borst, moeilijk ademen, loodzwaar gevoel. Bij een drankpost ben ik gestopt om op adem te komen, en van voldoende drank voorzien ben ik op weg gegaan naar de finish. Met een totaal ander doel, alles en de omgeving met vele toeschouwers op me in laten werken. Van genieten deed ik er niet van, ik vond dat ik hier niet hoorde te lopen. Ik wou gewoon niet meer lopen. Goed, ik heb de finish bereikt, nog voor de eerste vrouw. Zo stom was ik nog wel dat ik daar nog voor wou blijven. Ik had gewoon niet door de finish moeten gaan, nu sta ik geregistreerd met een beroerde tijd. Een tijd die ik niet wil weten, heb bewust de klok bij de finish ontweken. Ook mijn eigen klok niet stop gezet. Een mislukking, oorzaak: te weinig kilometers. Ik kan geen kilometers maken, ik moet na een training een dag rust invoeren. Dit omdat ik veel last heb van mijn linkervoet, dit is al gaande vanaf de Zwinstedeloop. Heb nu nieuwe steunzolen aangemeten gekregen (steunzolen, dat klinkt ook behoorlijk bejaard). Ik hoop op verbetering, in ieder geval, houd ik me voorlopig maar rustig. Want dit levert ook niks op. Ik kan er niet pissig om zijn, het gaat nu eenmaal niet altijd zoals men wenst. Komt wel weer goed, en anders...de wereld vergaat hier niet mee, hoor..

(PS, gelieve geen tijden van mij vermelden in een reactie, hoor. Het interesseert mij toch geen ene sodeflikker)

10 opmerkingen:

  1. weet je Edwin, iedereen keek naar je motor daar in Antwerpen, een pracht stuk die old timer, ook dit is voor jou genieten, morgen komt er een andere dag met meer goesting, iedere mens heeft recht op tenminste één baaldag!
    groetjes
    William.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals William aangeeft, komt iedereen dit wel eens tegen. En vergeet je 800 van vorige week niet, want die was gewoon erg goed! Misschien heb je nu wel meer zin om wat vaker korte afstanden te lopen. Daarvoor hoef je ook niet zo veel kilometers te malen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. William, die motor waar ik bij stond toen ik je tegen kwam, was niet van mij. Maar ik was wel onder de indruk van deze machine. Geen oldtimer, maar een splinternieuwe Harley was dit. Met het nieuwe motorblok, ontwikkeld door Porsche. En dat maakte het voor mij dubbel interessant. Maar een beest van een motor, met dat matzwart. Het lopen was ik even helemaal kwijt.
    Marcel, voorlopig loop ik helemaal geen wedstrijden meer. Eerst maar eens goed herstellen en naar de masseur. Brussel, twijfelgeval.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He Edwin
    Waar laat jij je steunzolen aanmeten?
    Ik hoor het wel alvast bedankt
    Gr Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Edwin ik wilde je echt opbeuren, die wedstrijd gisteren, ik weet dat dit niet gelukkig aan voelt, maar vergeet niet Edwin wij zijn maar mensen hé, geen machines, gelukkig maar!! lekker rusten gelijk heb je, :)
    zomerse groetjes op je old timer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Running culture26 april 2010 om 23:25

    edwin, vond het in de tunnel ook al zo bloedheet, transpireerde als een gek en mijn hartslag ging ontzettend omhoog, was net of er nog vijf minuten van te voren de auto's doorheen gereden waren, de bollekes op de grote markt waren gelukkig erg koel en verfrissend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met dergelijk weer ga je toch niet voor minder dan een uur door Antwerpen rondrennen zeker??! Goed gedaan Edwin ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Steunzolen bij Wentzler, Steenstraat 18 in Hulst. Een klein pokkezaakje, maar een Vakman (met een hoofdletter) in zijn vak. Heb die dingen nu een paar dagen, en ik merk al resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veel trainen en langzamer lopen is toch nog altijd erger dan minder trainen en daardoor langzamer lopen! Hardlopen is een eerlijke sport als het om trainen gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En daarom maak ik er geen punt van, Tom. Weinig trainen=weinig resultaat. En momenteel train ik helemaal niet, maar daarover schrijf ik nog wel..

    BeantwoordenVerwijderen