maandag 5 april 2010

Paasloop





Geen lentejoggingtraining in Zelzate, wel lekker door getraind, dit Paasweekend. Zaterdag harde 400tjes in de open polder. Deze 400tjes, in totaal 10 stuks, verliepen rond de 1'18'', volgens schema. Zondag 4, 3, 2 en 100meter, 5 series in totaal die niet zo heel hard moesten. Redelijk relaxed getraind, dus fit genoeg om in Breskens de Paaskustloop te lopen. Met redelijk weer, droog en niet te koud stonden we om 11h15 aan de start. Een mooie opkomst, niet overdreven maar dat is bij dit soort loopjes niet nodig. We waren wat vroeg, dus kon ik al even mijn kansen inschatten voor deze dag, bij de deelnemers die na ons kwamen inschrijven. Och, je hebt altijd kans dat er een snelle, voor mij onbekende Belg erbij zou zitten, of een campinggast ofzo. Mijn plan stond in ieder geval vast, ik vlieg er vanaf de start er gelijk in! Dat is mij bij de laatste wedstrijden goed bevallen, dus waarom de strategie omgooien als deze voor mij geen windeieren legt.

Met Sjaak Luteyn, Erik Goossen, Eric Cappon, Matti Buysse, Martijn de Kok, Theo Rabout en Chris Derveaux (deze laatste twee voor korter werk), mocht ik ook wel een snelle start maken om mee te gaan. De start was snel, te snel eerlijk gezegd, want ik liep direct een gat in de eerste 100 meter. Een beetje aanstellerij van me zelf, vond ik ook zelf. Waarom zó hard? Maar ja, ik had het wel naar mijn zin, zo alleen, en besloot me niet meer te laten inhalen. Grootspraak? Achteraf niet dus, alhoewel het zware omstandigheden waren met hellingen in de duinen, over strand dat er belabberd bij lag, en ook wel wat tegenwind af en toe, kon ik mijn voorsprong alleen maar uitbouwen. Helaas wat last van wandelaars, zo nu en dan, die niet begrepen dat er een wedstrijd gaande was. Denken die dan dat ik altijd met de kwijl rond mijn muil zo train of voor de leut loop? Het hoort erbij, dit maakt de wedstrijd wat zwaarder, regelmatig uitwijken voor deze toeristen.
Ik had dus niemand bij me, dan is het maar racen tegen de klok. Vorig jaar had ik er achter in de 37 minuten over gedaan, Sjaak had gewonnen, vóór in de 37 minuten. Doel was dus in de 36 minuten te lopen. Het waren drie en een kleine extra ronde, en die extra ronde hadden we in de start al gemaakt. Dus moeilijk rekenen hoe het staat met mijn tussentijden, zeker als ik me toch wel voor 100% geef. Zo als ik al zei, het was toch al een zwaar parcours, dus om daar nog hoofdrekenen bij te hebben? Bij mijn laatste doorkomst zat ik op 25 minuten, dus die 36 minuten was zeer reëel, daar had ik geen rekenmachine voor nodig. Ik had immers al twee en een kleine ronde gelopen, reken zelf maar. Trouwens, ik bleef toch maar gaan, niet wetende hoever ik voor lag. Misschien werd ik ingelopen, weet ik veel op dat moment?
Nou, ik ben gefinished in 36'35'', missie zéér geslaagd. En verrassend anderhalve minuut voorsprong op nr. twee, Martijn de Kok, die iets van 38'05'' had gelopen, en geen 39'19'', zoals in de uitslag op teletekst te zien is. Jammerlijk foutje. Nog een grote verrassing was betreffende de afstand. Het zou 9900 meter zijn, maar volgens Matty zijn GPS hebben we 10400 meter afgelegd. Dus heb ik een gemiddelde van 17,1 per uur, of 3'31'' per kilometer gelopen. Mag ik tevreden zijn?
Ik ben zéér tevreden!!!!


uitslag

4 opmerkingen:

  1. Dat is weer een ouderwetse Edwin-overwinning met een flinke voorsprong op de rest. Proficiat! Ik ben wel heel benieuwd naar jouw 800m, je pr moet er toch aan kunnen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat het je opgevallen is dat er zand en hellingen op het parcours lagen!!
    Weg of duinen het maakt jou niet uit qua snelheid.

    En ja samen met Marcel nog een 800 mtr.dat lijkt me wel wat.

    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Of je tevreden mag zijn? Ja, Edwin, je mag best tevreden zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat mag ik geloven dat je tevreden bent! Klasse.

    BeantwoordenVerwijderen