zondag 20 juni 2010

Playing Time




At last...mijn nieuwe cameralens is binnen. Kan ik weer wat gaan spelen. De Sigma zoom 17-50mm 1:2.8 EX DC OS HSM. Een hele benaming voor een objectief. Maar ik verwacht veel van deze lens. Vanwege de licht gevoeligheid van de lens is deze zeer geschikt voor binnenshuis, zonder flitser, goede opnamens te maken. Ook portret fotografie zal beter gaan, maar ook landschapfoto's zijn geen probleem. Een allround objectief dus, hoewel ik dit alles nog moet uit testen. Bijzonder aan deze lens is, dat de lichtgevoeligheid (1:2.8) over het gehele zoombereik behouden blijft. Maar dat is allemaal technisch geleuter, deze blog blijft voornamelijk een lopersblog. En dat ik af en toe eens wat fotoresultaten kan showen, moet wel kunnen, toch?

Het lopen, nog 11 dagen rust. Dus weinig nieuws. Ik twijfel wel, of ik over 11 dagen geheel gevrijwaard zal zijn van enige last. Dat hielspoorgedoe herstelt zich wel erg langzaam, hoor! Kun je beter nog je poten breken, dat herstelt sneller. En nog altijd moet ik nog een afspraak maken bij de SMA in Middelburg, ga ik morgen eens werk van maken.

Dus doe ik maar wedstrijdjes bezoeken, zoals in Zuiddorpe. En zoals elk jaar, een zeer kleine bezetting. Opvallend is wel, dat toch telkens dezelfde lopers steeds weer de weg naar Zuiddorpe weten te vinden. Er moet daar toch iets zijn dat de wedstrijd aantrekkelijk maakt. De gezelligheid voor, tijdens en na de loop zullen er mee te maken hebben. Wat ook leuk is, dat er 1, 2 of 3 rondjes gelopen worden, waarbij je 2, 4 of 6 maal de start/finish passeert. En iedere deelnemer heeft prijs, hoewel het meeste dat te krijgen is, overbodige zooi is. Het is het idee. Er werden ook geld premies gegeven, als bij het wielrennen dus. Had misschien te maken dat de reportage ter plaatste werd uitgevoerd door een ex-wielrenner, die dit overigens zeer goed deed, zo voor de eerste maal (was trouwens mijn eigen broer). Zelfs de laatste deelnemer had nog een premie, als hij de laatste meters er nog een sprint zou uitpersen. Er kon nou niet echt meer over een sprint gesproken worden, maar de voorwaarden over wat een sprint was, bleek bij deze wedstrijd niet echt van belang te zijn.
Hopend op een wat groter aantal lopers voor het volgende jaar, want opgeven doet men hier niet. Mij viel het tegen, niet mee te kunnen doen...
Zondag middag testte ik mijn lens uit bij de Terneuzense zeesluis, het kreng hier op de foto rechts was niet gediend van mijn aanwezigheid en liet dit blijken door meerdere aanvallen.

1 opmerking:

  1. Mooie foto, ik dacht al waar is hij nu naar op zoek daar bij die sluis...volgens mij heb je dat beest gewoon uit te lucht gekatapulteerd.

    BeantwoordenVerwijderen