zondag 6 maart 2011

Hopen mag...

Ik had de loop in Cadzand iets anders voorgesteld. Het ging me daar een partij tegen. Nou moet ik ook niet teveel willen, maar aangezien mijn trainingen zeer goed verlopen, dacht ik dat dit wel bij een wedstrijd tot uiting zou komen. Maar integendeel. Bart Bleyaert had ik wel vóór mij ingeschat. Ook Sjaak Luteyn zou ik wel vóór mij moeten dulden, alhoewel Sjaak in het beginstadium zich nog wat op de achtergrond begaf. Maar dat het verschil op het einde zo groot zou zijn, viel me goed tegen. Terwijl met mijn winnende tijd van vorig jaar beide lopers in het zand zouden hebben moeten bijten (ha, toepasselijk, met al dat strandzand daaróo). Ga maar na, 38'15'' tegenover de 39'05'' van de winnaar van deze editie. En dan kom ik nog eens aangesjokt met mijn uitgeblazen en opgeblazen 40'37''. Ja, het strand lag er dit jaar wel loeizwaar bij, maar waarom kon Niek Wieland dan wel een minuut sneller lopen dan vorig jaar. Wat trouwens een schitterende prestatie is van Niek, eigenlijk kun je stellen dat Niek enorme progressie maakt.
Nou, hopend op nog eens betere tijden, en dit kun je dubbel opvatten, zal ik wat harder moeten trainen, zeker?
Er was wel een behoorlijke delegatie uit Koewacht op deze loop. Carla die ook de langste afstand liep (10,7km). Mijn zus Ingrid, die weer op de goede weg zit en weer volop aan het lopen is gegaan. En (gaat die ooit wel eens stoppen met hardlopen?) Sepp Vermeulen, die niet genoeg had aan de 21km in Axel van afgelopen zaterdag, waarbij hij knap 4de werd. Ook Sepp's vrouw Jolanda kwam hier voor de langste afstand te lopen, in voorbereiding voor de Antwerpse 10 mijlen.
En met dit selecte gezelschap was het nog een tijd goed vertoeven in strandpaviljoen de Zeemeeuw, en maakt het allemaal niet meer zoveel uit wat er is gepresteerd op deze loop (maak ik mezelf maar wijs)....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten