zondag 17 juli 2011





















Een rijtje bomen langs een saaie weg.


Niet veel mee te doen, maar met een beetje bewerking valt zelfs zoiets op te leuken. Alhoewel...het doet me een beetje denken aan een kaart met een grijze rand erom heen. Misschien een idee voor mijn nieuwe werk, want ik ben dóór naar het derde jaar kunstacademie. Wat vliegt de tijd...


De foto's zijn genomen in provinciaal domein Puyenbroeck in Wachtebeke, waar ik afgelopen maandag mijn 18km heb uitgevoerd. Ik dacht dat dit wel een éénmalige actie zou worden, want om kilometers te maken in een park zou wel eens een saaie bedoening kunnen worden. Dat blijkt anders te zijn, ik wist niet dat dit domein zo een uitgestrekt gebied bevatte. Ook dankzij paden met verschillende ondergronden kun je hier gemakkelijk heel wat kilometers afleggen. Hoewel het door de ontelbare bochten zo'n duurloop het allemaal net wat lastiger maakt om een constant tempo te lopen. Toch lijkt het me wel op deze manier een duurloop uit te voeren méér zoden aan de dijk zet, in ieder geval, ná die 18km voelde het wel aan dat ik méér arbeid had verricht dan dat ik gewoon langs de polderwegen met de blik op oneindig mijn kilometers zou maken.

2 opmerkingen:

  1. Wat mooi dat je door bent naar het 3e jaar!

    Die eerste foto, in kleur, vind ik bijzonder. Het lijkt getekend en geeft (vergroot) de indruk van een schilderij. Ik neem aan dat die bewerkt is? Zo ja, dan vind ik het een heel geslaagde bewerking. Zo nee, dan is het helemaal een bijzondere foto!

    Ga zo door en je kan over een aantal jaar je eigen zaak beginnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig, die kleurenfoto is de meest onbewerkte foto die uit een camera kan rollen, Marcel. Je moet weten, iedere digitale camera die niet in RAW kan fotograferen word al in de camera bewerkt, kleur, scherpte, belichting, noem maar op. Die gekleurde is een RAW-opname, dus geheel onbewerkt gelaten met de bedoeling dit soort opnames op de computer te optimaliseren. Dit kan met behulp van de meegeleverde software van de camera, ik gebruik dus Adobe Photoshop CS4. Enne...tegenwoordig kun je met fotografie geen droge boterham verdienen, helaas!! En beroepsloper, daar ben ik een beetje te laat (en te traag) voor. Dus...een waste of time!

    Oja, die zwart-witte, die is bewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen