donderdag 25 augustus 2011

Chemieloop

Hier in Zeeuws-Vlaanderen kunnen we er niet van onderuit. De pagina's lange voorbeschouwing/reclame in het Z/Vl advertentie blad over de Chemieloop die volgende maand rond Terneuzen gelopen word. Nog nooit zo'n campagne van die omvang meegemaakt. Dat belooft nogal wat!
Ik ben sceptisch! Wat gaat daar allemaal gebeuren? Wie komen daar aan de start? Er lijken wel lopers uit heel Nederland zich aangemeld te hebben. Komen er ook Kenianen? Onwaarschijnlijk, want over prijzengeld word geen woord gerept (of heb ik daar over heen gekeken?). Helaas geen deelnemerslijst, dan zou je al eens je kansen kunnen inschatten. Indrukwekkend dit alles, zowel op de site als in de krant. Er word heel wat geld tegen aan gegooid. Het is maar te hopen dat er veel ingeschreven zal worden, men heeft het blijkbaar nodig. Ga maar na €12,50 voor een, niet eens officiele, halve marathon vind ik vrij prijzig. Terwijl er heel wat enorme multi nationals zich opwerpen als sponsor, dan zou die wedstrijd toch eigenlijk bijna gratis kunnen zijn. Natuurlijk zijn wij hier behoorlijk verwend met inschrijfgelden varrierend van €3,00/€6,00. Als het eens duurder is, dan word het ook al vlug een KNAU-loop. En dan kun je ook iets met de gelopen tijd.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik wel al enkele malen meer heb betaalt voor een niet erkende loop, maar deze waren wel speciale loopjes. Die Alpe loop kostte ons ook €20,00 PP. Evenals de 20km van Brussel die per km dus een Euro kostte. Maar dat heb ik er dan voor over.
Maar nu, een loopje over het Dow-terrein (waarbij je trouwens nét niet buiten de omheining loopt, de fabrieken zie je nauwelijks), over de zeedijk waar ik slechte herinneringen aan heb omdat je de hele tijd schuin loopt (blesure) en een stukje natuurgebied dat nog in ontwikkeling is. Het lopen over en langs de sluizen en de aankomst in Terneuzen zijn dan wel leuk, maar toch...
Ik blijf sceptisch, ik hoop op een mooie deelname. Voor mij is het te kort dag, heb eerlijk gezegd wel getwijfeld, ondanks mijn gezeur. Ik hou het maar op de Bredase Singelloop, eerste zondag van oktober.

1 opmerking:

  1. Heej Edwin,

    Jammer dat je niet meedoet, misschien had je Zeeuws-Vlaanderens eer nog hoog kunnen houden!
    Zelf ga ik mee doen aan de 10km, maar heb van de zomer te veel 'genoten' om een goede tijd te lopen ;)

    Ga je voor de rest nog wel af en toe een trimloopje in omgeving meelopen?

    Alvast s6 gewenst in Breda!

    Groetjes,
    Benjamin

    BeantwoordenVerwijderen