woensdag 28 november 2012

One step beyond

Het lijkt wel allemaal tegen te gaan, ik geraak gewoon niet op dreef. Was de loop in Kiedrecht voor mij ook niet iets om over naar huis te schrijven. Dat lag niet aan de loop of aan de omloop, het is daar best wel een leuke ronde om te lopen. Door een pas aangelegd natuurgebied met op de achtergrond de Antwerpse zeehaven met enorme roll on roll off schepen maakt de omgeving wel speciaal. Het probleem voor een brildragend iemand als mij dat ik in verband met de regen hier ook weer niet veel van mee kreeg. Kwam nog bij dat ik mijn uiterste best moest doen niet teveel verlies op te doen. Ik kon niet mee. Zoals ik al verwachtte, zeker niet met de winnaar Jordi van Guysse, maar dat had ik dus al ingecalculeerd. Dat ik ook niet mee kon gaan met Sander Verminck was ook meegerekend. Misschien dat ik later op de loop mijn slag wel zou slaan. Wat me meer verontruste waren mijn kilometertijden die opliepen naar 3'38'' en trager. Ik had niet het gevoel dat ik over had, terwijl ik had verwacht toch wel wat sneller te kunnen lopen. Liep ik wel alleen, met tegenwind, maar die voor mij waren niet beter af. Het liep daar allemaal solo, en ik moest moedeloos toezien  dat de afstand alleen maar groter werd. Tot halfweg de koers, meewind en de wind zat me mee. Ik kon Sander achterhalen, passeren en achterlaten. De eerste plaats was geen optie, met uiteindelijk op bijna twee en een halve minuut verschil over de streep toch nog een tweede plaats. Wel een beroerde eindtijd, die 40'31'' over 11.4km.
Had ik misschien toch niet die 10 x 400 de avond ervoor moeten doen, hoewel me dat gemakkelijk afging. De tijd dat ik nog wel eens twee wedstrijden op één weekend liep is dan ook alweer enige tijd geleden, ik kan het beter wat rustiger doen. Voorlopig geen wedstrijden, eerst maar eens normaal mijn trainingen verrichten. Natuurlijk wel de aflossingmarathon, hoewel dat op dit moment voor mij ook enigszins onzeker is.  Heb ik dinsdagavond een duurloop gemaakt, een uurtje in tempo 4'21'' en in elk te nemen bocht flink versnellen. En daar heb ik vandaag dus last van, gewoon lopen is nu even een pijnlijke historie. Ik heb in het donker dan ook even een misstap gemaakt, dat zal de boosdoener zijn geweest. Ik had graag nog even op de baan getraind, maar neem wijselijk mijn rust. Ik hoop zaterdag te kunnen starten. Want in dit geval is het lopen even een teamsport, en het zou me helemaal tegenvallen moest ik ons team in de steek laten door een stommiteit van mezelf.

3 opmerkingen:

  1. Edwin, ik hoop echt dat je er zaterdag bij bent! We zullen je hard genoeg nodig hebben. En bovendien, de snelste individuele loper krijgt ook een prijs. Maar als jij er niet bij kan zijn, dan wil ik wel een poging wagen om die prijs voor je in ontvangst te nemen ;)

    Zonder gekheid, hopelijk ben je pijnvrij en hopelijk tot zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop ook dat je erbij bent Edwin. Als het goed is hoef je nu maar 1 ronde te lopen omdat Erwin van de Broeke ons team is komen versterken. Hoorde dat er ook een sterk team uit België kwam, waar maar 1 persoon onder de 17 km/uur zou lopen...
    Herstelse en hopelijk ben je fit zaterdag!

    Tot zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor 17 in 't uur te halen moet je 18'20'' lopen op een ronde. Ik denk dat dát ons aardig zal lukken. 'Ons', want morgen ben ik erbij. Het was een beetje vals alarm, vandaag niks gewaar geworden terwijl ik met zwaar materiaal aan de slag ben geweest. De snelste zal ik zeker niet zijn Marcel. Dat ben ik daar ook nooit geweest. Verleden jaar had ik de derde tijd, meen ik. Maar nu ik mss maar één keer aan de bak moet? Dan nog, ik weet dat ik nog een heleboel snelheid mis. Het wordt nu wel eens tijd om daar aan te gaan werken, en dan is dat morgen gelijk een goede test van hoe en wat.
    Tot morgen, ik heb er zin in!!!!

    BeantwoordenVerwijderen