donderdag 1 november 2012

Nog eventjes..en dan klaar ermee...

Ik heb wel begrepen dat enkele mensen het jammer voor me vonden dat ik niet binnen 3 uur de 42200 meter heb kunnen voldoen. Ik ervaar dit niet zo, voor mij was dit hetzelfde als dat ik een halve marathon rond de 1h30 zou lopen. Er net onder of d'r boven, what the f...
Noem het maar balorigheid van mijn kant, ik had gemakkelijk deze limiet kunnen lopen maar had daar helemaal geen behoefte aan. Ik had eenmaal een andere eindtijd in gedachten, en als ik daar dan ver vandaan zit....
Helemaal de balen had ik van de kramp, ik was echt niet meer van plan over de streep te gaan. Dat balen had ik tijdens de loop. Achteraf heb ik er helemaal geen moeite mee gehad dat ook deze marathon niet helemaal was gelopen dan gepland. Ook nu niet enkele dagen na deze loop. Deze afstand zal gewoon geen vriend van me worden!  Waar ik wel spijt van heb is dat ik toch wel wat herstel nodig heb. Heb op woensdag op de baan geprobeerd de training mee te doen, maar daar kwam ik snel van terug. Het gewone joggen lukt me wel, de versnellingen moet ik maar even uit mijn hoofd laten. Ik zal zelf wel ondervinden wanneer ik weer van start kan gaan, af en toe een versnelling tijdens een duurloop zal wel uitsluitsel brengen. Ik kan toch geen blessures gebruiken, nu ik heb voorgenomen sneller te willen worden op het kortere werk. Ik moet toch ergens voor trainen?
Ik moet nu dus even geduld hebben om weer voluit te kunnen gaan, en geduld...daar ben ik niet zo mee bedeeld....

1 opmerking:

  1. dag Edwin,
    een typische vermoeidheidsydroom, je zal moeten aanvaarden dat die verschrikkelijke warme wedstrijden en vele trainingen zijn tol eist! een lange afstandloper verspeeld eenmaal al zijn basiselementen, waaronder magnesium, calsium, de voornaamste van de bindingen, weet je dat er in je lichaam er een 50 aanwezig zijn, dus Edwin je wil wel maar je potje is nu eenmaal leeg, een marathon lopen is pieken, waarbij gericht trainen en voldoende rust nemen aanwezig moet zijn, toch hoor ik een goede en positieve klank, korte wedstrijden en vergeet die lange vermoeiende trainingen, op die manier word je terug die goeie oude Edwin zonder kwetsuren!
    groetjes william.

    BeantwoordenVerwijderen