zondag 18 januari 2009

Mixed-up feelings

Zoals Gunther zich richting Westdorpe begaf, zo voelde ik me toen ik weer richting huis aanging na het verloop van de wedstrijd in het dorp. Niet met hoofdpijn of andere last, maar heb ik er verstandig aan gedaan mee te doen, want heb ik nu een wedstrijd gelopen of heb ik er getraind? Ik kan dit niet echt een training noemen, daarvoor lag mijn tempo te hoog. Als wedstrijd was het een fiasco geweest. Ik had niet harder moeten lopen dan 14.5 per uur, dat was mijn training geweest, 15km lang. Dat is nu 15.4 per uur geworden. Het is eigenlijk toch al tegen mijn principe om een wedstrijd als training te lopen. In een wedstrijd wil ik voluit gaan. Ondanks de harde wind langs het 'Kanaal van Gent naar Terneuzen', kon ik ontspannen lopen. Ik heb heel de weg samen gelopen met Marco Ottjes, die daar toevallig met hetzelfde doel kwam lopen; 15km in 4'10" per kilometer. Bij de start stonden we nogal ver achteraan, zodat we in het eerste gedeelte van de wedstrijd heel wat lopers inhaalden. Totdat we bij lopers aankwamen die zowat hetzelfde tempo aanhielden. Ze sloten dankbaar achter ons aan. Maar omdat Marco en ik een constant tempo aanhielden, mee- en tegenwind, moesten deze lopers er toch weer af. Zo konden we de ene loper na de andere oprapen, met weer telkens hetzelfde effect. Toch wel eens leuk om op deze manier te lopen. Ondertussen liepen we toch nog bij de eerste 10 op deze afstand en ben als 7de gestrand in 56'30", 3'28" nadat de eerste was binnengelopen.
Had ik deze wedstrijd kunnen winnen? Ik weet het niet, als de winnaar, Bart de Grove, voluit heeft gelopen deze dag dan had ik wel een kans gemaakt, gezien zijn tijd niet overweldigend is. Maar ik twijfel hierover, omdat deze man in staat is om heel hard te gaan.
Conclusie; Dit doe ik nooit meer, een wedstrijd is een wedstrijd en in het vervolg, als ik me inschrijf voor een loop, dan ga ik voor 100%.

4 opmerkingen:

  1. was al verwonderd over uw plaats in de uitslag, maar nu versta ik het

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ik me nou afvraag, heeft Wim de Vos dat stukske uit de krant van vandaag over een wedstrijd is een wedstrijd enz. nou zaterdag van jou gehoord, of van deze site geplukt??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat had ik vorige week in St Jansteen al tegen hem gemeld, Tom. Toen vond ik dat je een wedstrijd als een wedstrijd moet lopen, niet als training. Maar wat ik de ene week zeg, daar hoef ik de andere week niet meer achter te staan. Ik zeg weleens meer zomaar wat, niks zo veranderlijk als ehh.. ikke zelf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De organisatoren zullen, zoals ik elders ook gelezen heb, het natuurlijk wel kunnen appreciëren dat lopers ook voor hun training durven inschrijven.
    Hoe meer volk, hoe meer vreugd, en je weet zelf waar je mee bezig bent: als het moet, dan sta je er, he !
    Maar zaterdag gaan we lekker crossen, niet ?
    Ik vind wel mijn lange spikes, maar krijg de korte niet meer los... ;-((

    BeantwoordenVerwijderen