dinsdag 13 oktober 2009

Streep af..

Een duurloop, 25km en ik heb er 1h51'21'' over gedaan. Veel te snel, eigenlijk, mijn schema zei 1h57 en nog wat seconden. het was puur uit balorigheid dat ik almaar harder ging lopen. De eerste helft bleef ik redelijk in het gegeven tempo, maar de verveling slaat dan toe en dan wil ik naar huis. Ook het lichaam begint te protesteren, ik had het gevoel niet soepel te lopen. Het is niet veel langzamer dan mijn gewone duurlooptempo wat ik vandaag moest doen, maar toch blijf ik dit lastig vinden. 'Geforceerd langzaam lopen', dat is het eigenlijk. Maar ook deze training kan ik weer wegstrepen, en dan is het voor een heééééle lange tijd dat ik nog eens dergelijke afstanden zal lopen, hoera!!

Wat wel meezit, zijn de huidige temperaturen. Een graadje of 12-13, geweldig. Wel even lastig om te bepalen, jasje uit of jasje aan. Met jas werd het al vlug warm, maar liever niet te koud dan te koud, ofzoiets.

-Wedstrijdje
Zou ik het nog hebben over de loop in Axel.
Oké, om drie uur was de start en ik heb er 46 en een halve minuut over gedaan om 13km af te leggen/stop. Meer valt er niet over te zeggen, behalve dat het achter me een stuk spannender was. Tja, ik heb wel lekker kunnen lopen, alleen die mannen op de 5km gingen wel wat te snel voor mij. Ik vroeg mij af of ik deze afstand had kunnen winnen? Maar goed, na drie kilometer ging ieder zijn eigen weg. De korte afstand ging terug richting Axel en ik mocht eerst richting Hulst lopen langs de druk bereden 'Langeweg'. Daar was ook het keerpunt en toen was het drie kilometer voluit tegenwind. En die tegenwind was best aanwezig. Wel mooi is, dat je met een keerpunt je kansen eens kan inschatten, en mijn positie was veilig gesteld. Het was zaak om het gat groter te lopen. Als er iemand bij mij had gelopen, had ik meer de kat uit de boom gekeken. Nu heb ik voluit, maar wel ontspannen gelopen. En dan viel mijn eindtijd wel tegen, omgerekend heb ik vorige week de halve marathon (300 meter te lang) met hetzelfde gemiddelde gelopen, ongeveer 16,7 per uur. Maar zoals ik al zei, er was aardig wat tegenwind.


-D'n Brabantsen Marathon.
Ik wil nog reageren op wat reacties van een vorig bericht,
Tom, een podiumplaats, daar wou ik eigenlijk niet aan denken, want inderdaad, ik wou daar gewoon heel hard rennen, voor 42km, en dan zien waar het schip strand. Ik weet helemaal niet wat ik van mezelf mag verwachten. Die marathon van vorig jaar is geen maatstaaf voor een andere marathon, lijkt me. Er is maar één Kustmarathon. Loop ik een podiumplaats, dan heel graag. Maar ik heb al gezien bij vorige uitslagen dat ik zelfs in mijn categorie flink zal moeten laten stuiven om kans te krijgen. Ik loop n.l bij de 35+. Iedere organisatie van een loop doet maar wat raak, krijg ik het gevoel.

Stanny, ik heb er eens een halve gelopen, en ik was niet zo gecharmeerd van de ronde. Maar alez, misschien dat het nou beter lukt. Alhoewel ik toen wel in de top 10 overall liep.

Marcel, in Koewacht, dat was een andere Chris. Ik weet alleen zijn achternaam op het moment niet.

Tja William, dat zijn droomtijden voor ons. 2h27 op een marathon, en dat voor een 50 plusser. Daar mag je een buiging voor maken.

Fons, heel blij te horen dat je de toeren die ik uithaal volgt. Een 2h50, ik weet het echt niet, helemaal niets!!! En let maar op, als ik daar ga lopen dan zal het natuurlijk spoken, hè.

Dus ik laat het maar over me heen komen, ik kan niets anders dan me klaar stomen voor deze marathon. Trouwens, waar praten we over. T'is niet meer dan een halve marathon die je twee maal op één dag loopt, of 4 x 10km met 2200 meter uitlopen, of 105 rondjes en een half op de baan (wat vreselijk, eigenlijk!!).


4 opmerkingen:

  1. Edwin ik was zondag in Eindhoven om Chris te ondersteunen om het record te verbreken van de + 50 jaar, Wel Chris heeft er een drietal minuten afgedaan, natuurlijk Chris heeft klasse en is helemaal door traint aan de klus begonnen, Edwin je moet even naar zijn tussentijden kijken, onvoorstelbaar knap gelopen, natuurlijk hij loopt met zijn ervaring te koop, waar wil ik naar toe Edwin, marathon lopen is op 90% lopen. dit voelt aan op een door gedreven training. drie weken ervoor testte hij op de halve en had 1.10u. dus het loop sommetje Edwin zou je moet handhaven om een perfecte marathon te lopen. ik weet zeker dat je met een prachtige tijd naar huis zal komen van Etten leur, je barst van talent en ik wens je een super tijd daar! succes!!!

    william

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Edwin, het was Chris Verbeeck (zie ook mijn blog). Ik heb met hem de marathon meegefietst en heb me reuze geamuseerd, vooral met het tactische steekspel rond km 27.
    Ik heb zelfs onderweg nog een 'klapke' kunnen doen met Luc Krotwaar.
    Chris had een goeie dag en kwam nooit in de problemen.
    Selena deed Etten-Leur 2 jaar geleden, op een parcours dat je best met Eindhoven kunt vergelijken, al is daar op het eind nog een neidig klimmetje (over de grote baan) te verwerken. Suc6 !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gunther, het ging erom welke Chris achter mij was in Koewacht. Maar dat was niet Chris Verbeeck,zoals Marcel dacht, maar een andere Chris uit Stekene.
    Verder heb ik werkelijk geen idee wat te presteren, want, geen (marathon)ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heej edwin, ga jij dit jaar trouwens naar de 7-heuvelen? heb daar nog nooit gelopen en heb eigenlijk best wel eens zin in zo'n massaloopje

    BeantwoordenVerwijderen