zondag 15 mei 2011

2'09 en nog wat..

Geen PR op de 800, terwijl ik in eerste instantie had gedacht rond de 2'05 te hebben gelopen. De klok was stilgevallen terwijl we nog liepen. Ik liep naast de eerste man van onze serie. Eerste ronde doorgekomen in 1'02, en ik zat nog niet stuk. Dat stuk zitten gebeurde in de laatste 100 meter, en dat is wel normaal. En omdat ik volop in strijd was voor de eerste plaats, zat de gang er de hele weg behoorlijk in. Daarom is het een tegenvaller toen ik op de opgehangen uitslag ontdekte dat ik ver zat van een PR. Nouja, ik weet nu wel dat ik een redelijke 800 kan lopen zonder onderweg helemaal te sterven. Laat ik maar eens tijdens de Pinksterwedstrijden de 800 meter wat sneller uit te voeren, dat moet gewoon lukken. En ik houd twijfels over die 2'09 van vandaag...

Heb me ondertussen ingeschreven voor Run4Rina, ik loop solo. Ik zou zeggen, schrijf je in om woensdagavond mee te doen voor het goede doel. Het is gemakkelijk geld in een collectebus te gooien, maar als je er een sportieve prestatie bij kan gooien, is dat toch veel leuker?

2 opmerkingen:

  1. Toch goed gelopen hoor Edwin. Dit is nou typisch 800m. Eerst een snelle ronde en dan zelf het gevoel hebben dat je de 2e ronde zeker niet zachter gaat. Toch gaat die al gauw 5 seconden trager, mede door de verzuring in de laatste 100m.

    Maar aangezien je dan het gevoel hebt vollebak aan het sprinten te zijn, denk je dat je een even snelle 2e ronde loopt. Echter dat sprinten, daar zit het hem. Vaak kom je niet meer vooruit en is het meer strompelen. Het kan echt seconden schelen. Een negatieve of gelijke split lopen op 800m is dan ook heel moeilijk (uitzonderingen daargelaten). Met een openingsronde van 62 wordt het wel heel lastig om nog 2'05 te lopen. Als je op de Pinksterwedstrijden rond de minuut durft te openen, kan er een mooie tijd uit de bus rollen. Ik kom je aanmoedigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Benjamin Gerrits18 mei 2011 om 10:35

    Heej Edwin,

    Tis goed dat je Run4Rina in je weblog neerzet, want ik was het vergeten. Je gaat solo lopen?
    Dat is dan 12 km zeker?
    Dan ga ik dat ook doen; of wil je mss samen met mij in team en dan beiden 6? ;)

    Ik hoor het wel en anders schrijf ik me mss gewoon in voor de 12. Mss tot vanaaf!

    Groetjes,
    Benjamin

    BeantwoordenVerwijderen