zondag 22 mei 2011

Mijlpaal

Goh, nooit gedacht...Ik had wel al eens een week gehad van iets meer dan 100km hardlooparbeid, maar toen was ik in voorbereiding voor een marathon. Maar nu, geen enkele marathon in het verschiet, en zeker niet van plan. Toch, de grens van 100km overschreden. Waarom? Om eens te zien (en te voelen) of ik dit een beetje aan zou kunnen. Met in de voorgaande weken een beetje opbouwend te werken, 70, 80 en dan deze week 111 kilometers. Met wel voornamelijk duurwerk, omdat mijn fiets in de reparatie is en ik met de motor naar mijn werk ga moest ik wel een beetje extra lopen, vond ik. En met ellenlange warming-ups en cooling-downs bij de intervaltrainingen en bij de wedstrijd. En tot mijn verrassing ging het me gemakkelijk af. Als ik dit zo kan blijven doen, zou ik misschien wel direct van start kunnen gaan in een marathon! Maar niet heus, ik sta daar zelf nou eenmaal niet achter om zelf 42km te gaan lopen. Nee, ik hoop eigenlijk op deze manier eens serieus wat meer inhoud te kweken voor een snelle halve marathon. Ik snap zelf dat dit niet lukt met 50 tot 60km training per week. Wat ik deze week gelopen heb, is nou misschien ook wat overdreven. Ik hou nou eenmaal meer van intervaltraining dan van die lange duurlopen. Maar....ik weet nu wel dat ik dit goed kan verdragen, zonder kommer en kwel, (bijna) elke dag opnieuw...

4 opmerkingen:

  1. Als je dit eens een paar maanden kunt volhouden!!Daar moet wat uitkomen.
    Mij is het nooit gelukt om de kaap van 100km te bereiken.Na 85-90km liep de motor vast.Had best wel eens willen uittesten wat mijn max was.Vandaar probeer er uit te halen wat er in zit zodat je er later geen spijt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt gelijk. Als je meer dan 100 km in 1 week loopt, moet je niet aan een marathon beginnen...is een 50/60 km wedstrijd niks voor jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fons, dat lukt wel als ik geen wedstrijd loop. Ik train dan zeer weinig in die week.
    Patrick, dát is idd niks voor mij, aangezien dat ik ten tijde van dit schrijven nog in het bezit ben van redelijk geestelijk vermogen en dus met hersenen in mijne kop, alhoewel dit medisch niet onderschreven is, daar er nooit enige vorm van hersenletsel sequ hersenschuddering geconstateerd is, om de simpele reden dat hier nooit enigerlei onderzoek gepleegd diende te worden ter mijner persoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Om niet al te lang na de 20 van brussel naar Biervliet af te zaken voor een wedstrijd... getuigt er wel van het niet medisch is onderschreven dat jij hersenen in je hoofd hebt... overigens ik ook niet...en vele andere lopers ook niet. Awel, lopen is voor dommeriken.. eindelijk heb ik mijn sport gevonden! Lekker bezig pkrunner.

    BeantwoordenVerwijderen