maandag 2 mei 2011

Tsssssssss...

Hiervoor ben ik niet afgereisd richting Breda om een luizige 53minuten+6 seconden te lopen. Ik had helemaal iets anders in gedachten. Ook een beetje een desilussie voor de organisatie van deze goed geregelde loop dat bij de categorie 'masters' met deze schamele tijd er met de eerste prijs aan de haal gaat. Ik bedoel maar, in de vorige edities liepen de masters onder de 50 minuten. Overall een vijfde plaats, dat zegt ook al iets over de rest van het veld. Nee, voor mij is dit een tegenvallend resultaat, terwijl ik bij de Antwerpse strijd er een goed gevoel van had overgehouden. Een bos blommen en een waardebon van 75 euro, leuk, maar voor een betere tijd had ik dit wel helemaal gratis willen doen. Ik weet totaal niet wat er is mis gegaan, en dat maakt mij nu enigzins onzeker. Kan ik het nu nog, of moet ik er mij bij neerleggen dat dit alles is?

Och, het valt nu allemaal wat tegen, maar alles is te relativeren. Na de eerste ronde (5k)in 17'30'' had ik al in de gaten dat dit niet dé dag ging worden. Dat dit niet beter zou worden was een feit, ik viel er niet door. Het enige wat er nog te doen stond, was mijn positie in stand houden. En dat is wel ruimschoots gelukt.

Verder weet ik niet hoe ik dit bericht moet afsluiten, mag ik tevreden zijn met het behaalde resultaat en zat er gewoon niet meer in? Of moet ik er maar aan toegeven dat ik een rammelende roestige bak ben waarvan zijn paardenkrachten in de loop der jaren getransformeerd blijken te zijn in ponykrachten (n.b. pony's zijn daarintegen ook nog sterk).


Nu, maandagavond....Ik had bovenstaande enkele uren ná de wedstrijd neergeklad, maar heb het niet willen publiceren. Ik kan relativeren, ook de beide Ethiopiërs uit de stal van Jos Hermens hebben geen wereldtijden gelopen. Ze zouden toch goed moeten zijn voor onder de 46 minuten, maar hebben dit ook ruimschoots niet gehaald. Waren de weersomstandigheden dan toch van dien aard dat dit parten speelde. Een stevige wind, 4 tot 5 beaufort, een graadje of 22, drie rondjes met best wel veel bochtwerk. Tja, achteraf was dit scenario misschien niet het beste om sneller te lopen. Wat blijft is toch de tegenvaller, maar goed, er komen nog wedstrijden en eens zal het toch wel lukken, zeker? Ik blijf de zin erin houden, tegenvallers zijn soms ook wel eens nodig om het vuur aan te wakkeren.

Ik ga uitlopen, heb er zin in................

1 opmerking:

  1. Even wat geestelijke bijstand!!
    Ja geklopt worden door een stelletje landgenoten van Gebre.S.
    is dat teleurstellend?? Nee toch.
    Wat de tijd betreft,omstandigheden waren niet optimaal en klopt de afstand wel? Liep er ook nooit geweldige tijden,wel ereplaatsen.
    Dus geen paniek gewoon doorgaan en op de zelfde voet veder gaan.

    BeantwoordenVerwijderen