dinsdag 21 oktober 2008

Frisse zin

Nou, de start is gemaakt om weer op het oude niveau te geraken. Ik heb er een goed gevoel over dat dit niet veel tijd gaat kosten. Gisteren 10x400tjes gelopen in 1'26". Zoals altijd een hele korte herstel tussen de versnellingen, maar om het nog wat harder te maken ga ik voor die 100 meter rust die ik dan krijg ook een tijd zetten. Niet meer dan 30 seconden bijvoorbeeld om weer wat adem te krijgen. Nu zijn 86 seconden om 400 meter af te leggen meer dan genoeg, forceren doe ik hier niet bij. Het kan sneller. Maar ik voelde dat ik er terug in moet komen in dit soort werk. Ik heb dit soort training gemist. Er stond een stevige wind, maandagavond. Dat maakte de versnellingen wel wat zwaar. Zo had ik dan 2x achter elkaar de wind tegen om op dezelfde weg terug te keren om de volgende twee te maken. Leuke training. Vooral omdat ik merkte dat het me elke keer wat beter af ging. Met een warming-up van 2.5 kilometer en een cooling-down van dezelfde afstand kom ik aan een kleine 10 kilometer. Dat is niet echt spectaculair vergeleken met de afstanden die ik trainde vóór de marathon. De warming-up is eigenlijk sowieso te kort, ik doe dan ook geen oefeningen of allerhande gehuppel en gedoe.

Als toeschouwer in Breda bij de Singelloop keek ik mijn ogen uit naar wat voor rare bewegingen vele personen maakten voordat de start aanving. Was wel een komisch gezicht. Ik vraag mij af van wie ze dit opgelegd krijgen, of komt het allemaal uit een boekje?

Het zal misschien wel beter zijn als ik hier wat meer aandacht aan geef en wat beter warmdraai voordat ik begin, maar ik vind mijn intervaltrainingen niet zo heftig dat ik dit nodig acht. Komt nog bij dat ik dan in tijdnood kom omdat de donkerte van de avond steeds vroeger zijn aanvang vind.
Goh, wat heb ik nu al een teringhekel aan de winter. Woensdag weer eens op de baan trainen, deze is tenminste verlicht. Donderdag een intervalduurloop,
DLT: I (4'50''): 5' 1033m
DLT:IaII (4'29''): 10' 2233m
DLT: II (4'10''): 30' 7200m
DLT: IaII (4'29''): 10' 2233m
DLT: I (4'50''): 5' 1033m
De afgelegde afstand is hierbij niet belangrijk, wel het tempo in een bepaalde tijd vasthouden.
Dit allemaal op een paar nieuwe schoenen, ik heb nu een ander merk aangemeten gekregen, Brooks. Ben ik eens van die burgelijke Asics af.

2 opmerkingen:

  1. Net jouw blog ontdekt. Wat een snelle tijden loop jij, petje af. Ik loop het SSP criterium mee dus zullen we elkaar wel eens persoonlijk treffen. Ik ben te herkennen aan mijn rode webloglopers T-shirt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gelopen in Nieuw-Namen! Geen schande om van Chris Verbeek te verliezen. Dat is niet de eerste de beste. Hij is subtop / top in Belgie in zijn categorie.

    BeantwoordenVerwijderen