zondag 19 oktober 2008

Kachelhout


Zo dacht ik erover na het lopen van de 10km in Terneuzen. Omdat ik niet verder moet dan 3x10km deze week, kon ik dat net zo goed in een wedstrijd uitvoeren. Vooral voor de gezelligheid dan. De eerste kilometer even meegegaan met de kop, dat was ik zelf eigenlijk. Kris Derveaux was de enige die meeging. Achter ons liep Robin Hofland die de 15km liep. Leuk dat hij de oversteek vanuit Vlissingen deed om hier te lopen. Robin dacht dat ik eveneens de langste afstand liep. Die moest hij verder alleen lopen. Na die kilometer het zeer rustig gedaan, ik merkte wel dat ik het vorige tempo nooit kon volhouden. Toch geen 10km lang. Ik heb heel ontspannen kunnen lopen, sommigen verbaasden zich over het tempo dat ik nu liep. Ik liep maar wat te lanterfanten. Er moesten 2 rondjes worden gelopen, en hield even stil bij de eerste passage om wat te drinken. Ik was toch te snel gegaan, de planning was om 22'30" per ronde te lopen. Volgens mijn schema dus. Daarna weer zeer vlot opgestart om Witte Keniaan Tom op te pikken die mij al gepasseerd was. Het duurde toch zo'n anderhalve kilometer voordat dit lukte en kon Tom die samenliep met Gert jan Verbrugge uit de wind houden. Gert Jan liep wel de langste afstand, dus had die laatste ronde alleen te lopen. Of had nog aansluiting kunnen krijgen met Frank Boerenbach die voor ons liep, dat weet ik niet. Gert Jan merkte nog de overeenkomst op tussen mij en Padmos, wat een eer voor mij. Uiteindelijk kwam Tom vóór mij over de streep, zoals een haas voor een gehaasde hoort te doen (topsport is idd keihard, Tom).
Kachelhout noem ik het dan, als ik merk dat mijn conditie weer opgepoetst dient te worden, ik hoop volgende week beter te presteren in Nieuw-Namen. Als ook dat rotte gevoel in mijn bovenbeen maar eens weg gaat. Tijdens het lopen geen probleem, maar daarna komt de last pas.
Vandaag ook nog eens 10km lopen, nu wel in 3 kwartier. De tijd in de wedstrijd was zo'n 38'50" over nog geeneens 10km (gegevens van Tom). De komende week wat rustige intervaltrainingen enz. Lukken deze goed zonder teveel ellende, dan probeer ik zaterdag de wedstrijd, anders wacht ik nog even.
Met dank aan http://www.wielrenneninzeeland.nl/ voor de foto

2 opmerkingen:

  1. Je gaat me toch niet zeggen dat jouw schema belangrijker is dan een Witte Keniaan voor je laten eindigen he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik volgens mijn schema had gelopen, was t'ie zelfs 5 minuten vóór mij, Patrick. Wat ik erger vind, is dat ik in de uitslag sta met een gemiddelde snelheid van zo'n 15,5 per uur. Doe ik mijn schoenen normaal niet voor aan!!

    BeantwoordenVerwijderen