zaterdag 1 november 2008

Lastig trainen

Het is weer zeer vroeg donker in de avond. Ga dan maar eens voor je plezier een endje rond hobbelen. Maandagavond was al gelijk raak. Het was droog, oké, dat viel niet tegen. En ik heb maar 13km gelopen. Carla reed mee op de fiets om toch wat verlichting te hebben, maar het wordt weer hard wennen, hoor. Ik kan mijn schema gelukkig zó verdelen over de week, dat ik s'avonds niet te veel d'n donkerte in moet. Ik heb het vorige winter toch meegemaakt dat ik 20km in de regen en storm in het donker heb moeten doen, met het gevaar te laat opgemerkt te worden door een auto. Achteraf had dit ook wel iets, je bent zo blij weer thuis te komen en tevreden dat je er toch bent doorgegaan. Om op woensdag dan een baantraining te kunnen doen, is wel handig. De kans om hier omver te worden gereden door een auto is te verwerpen, omdat de atletiekbaan in Hulst toch wat verwijdert ligt van de openbare weg. Komt een auto hier tóch terecht, dan heeft deze bestuurder het wel heel vuil gemaakt. Op de baan hebben we 5x600tjes gemaakt met 400meter rust. Ging eigenlijk heel goed, omdat ik op het moment twijfels heb over mijn knie. Tijdens hardlopen geen probleem, maar anderdaags begint het getalm en gezeur met die knie. Dat viel gelukkig ook nogal mee, het is niks ernstigs, maar ik moet het er wel mee doen. Over die 600 meters nog even, deze gingen toch behoorlijk, van 2'10" naar 1'53". Ik had me voorgenomen me wat in te houden, maar dat lukt ook niet altijd. Donderdag een rustdag, tevens de laatste dag van mijn werkweek. Vrijdag heb ik een duurloop gedaan, Carla fietste weer mee. 18km in 1h17'30", ofwel een gemiddelde van 13.9 per uur. Zonder probleem, heerlijk. Vandaag weer interval, 6x800m in 2'56". Een stuk rustiger lopen dan op de baan, dus. Morgen in het bos van Clinge een harde piramidetraining van 500, 1000, 1500, 1000 en 500 meter, in 3'30" per kilometer. Ik wil voor mezelf deze training harder maken door op zachte ondergrond te trainen. Als het nou maar wat droog blijft, vandaag. Ik wil toch nog even naar de Moerschanscross in Hulst gaan kijken, om daar dan spijt te krijgen dat ik niet meeloop. Dat weet ik nu al.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten