donderdag 13 november 2008

wie denk ik dat ik ben?

Twee trainingen op één dezelfde dag, ik draai er mijn hand niet voor om. In de ochtend duurloop en dan s'middags intervaltraining. Maar wat ik maandag wou uitvoeren kreeg ik toch niet voor elkaar. Eerst een duurloop van 12km met 13,5 per uur om hier aansluitend een piramidetraining uit te voeren. Onmogelijk, daar kwam ik al snel achter, ook omdat de omstandigheden op deze dag niet optimaal waren. Windkracht 6 ofzo, dat breekt al op. Bij die interval gingen de 200m goed, in 40 sec. De 400 gingen ook wel lekker, maar de 600 begon al te zeuren. Kwam dan de 800 meter, die heb ik afgelopen, maar hoe! Toen wist ik wel dat ik niet verder moest gaan, hoe flauw dat ook klinkt. Maar om me zelf op te blazen voor een training...
Tenslotte kwam er na die 800 meter nog een duizend meter, en nóg een duizend meter en dan zo de piramide weer af. Dit moet ik dus niet meer doen, ik ben geen Superman!
Vol slechte moed ging ik woensdag naar de baan, de trainingen verliepen tenslotte niet echt lekker, tot nu toe. Op de baan een mooie training, deze avond. 1200, 1000, 800, 600, 400 en 200 meter met 400 meter rust. Alleen tussen de 400 en 200 hadden we 200 meter rust. Verder was het de bedoeling om elke opvolgende afstand in een hoger tempo uit te voeren. Dus het was zaak om niet te hard te beginnen. Ook niet te langzaam, deze training moet wel iets opbrengen deze keer. Om kort samen te vatten, de training heeft me weer wat goede hoop opgebracht voor de wedstrijd. Het ging dus harstikke goed, de tempoversnellingen verliepen goed tot aan de 200 meter die ik gemakkelijk onder de 30 seconden kon afleggen. Maar verstandig genoeg deze keer, heb ik niet geforceerd en kwam uiteindelijk op 33 seconden. 400m in 1'16", 600m in 1'59", 800m in 2'40", 1000m in 3'37" en 1200m in 4'15".
Laat het maar weekend worden!!

1 opmerking:

  1. heej dat was een mooie baantraining. helaas kon ik er niet bij zijn. dat ziet er goed uit voor de 7-heuveltjesloop!

    BeantwoordenVerwijderen