donderdag 19 februari 2009

Alles door elkaar

Mijn trainingen lopen ietwat door elkaar op dit moment. Door een foutje in mijn schema, de wedstrijden zijn verwisseld, moet ik de trainingen even op elkaar afstemmen. Even een bericht aan mijn trainer en alles wordt dan voor mij opgelost, maar dit kan ik zelf wel aan. Woensdag op de baan getraind met een kleine groep deze keer. Voor mij was het nu al enige tijd geleden dat ik nog eens op de baan had getraind, bij Jan welteverstaan. We hadden 5 x 1000 meter te lopen, met de laatste 300 meter versnellen. Bij een licht opvriezende baan geen sinecure. Maar toch behoorlijk gelukt in 3'27", 3'18", 3'21", 3'19" en 3'20". Bij wat hogere temperaturen zal dit wat sneller kunnen. Zoals dorpsgenoot Sepp Vermeulen ooit heeft gepresteerd om bij een training meerdere malen onder de drie minuten te lopen op deze afstand, dat is dan weer te hoog gegrepen voor mij. Maar ja, Sepp heeft dan ook een p.r. van 2h20 op de marathon! Toch ben ik ook al eens door deze barriere gegaan bij een 1500 meter, hoewel ik er me toen niet van bewust was. Voor de rest van de week moet ik nog even zien hoe ik deze invul, qua training. Ik moet nog 800tjes, 500tjes en een duurloop van 20km uitvoeren.

Bericht gehad van de Antwerp 10 miles, en net als vorig jaar komen we op wegen te lopen waar je normaal gesproken zelfmoord zou plegen als je je hier te voet begeeft. De Kennedytunnel en de konijnenpijp zijn geen plaatsen om zich zonder gemotoriseerd vervoer te bevinden.

Klinkende namen bij de deelnemers van de 1ste zeeuws vlaamse marathon. Een opsteker voor Marlon en natuurlijk voor iedereen van de organisatie. Dat het aantal deelnemers de 200 zal overstijgen staat buiten kijf met nog een paar maanden te gaan voor de start. Ik zelf zal hier ook aanwezig zijn.... als vrijwilliger natuurlijk.

1 opmerking:

  1. Dag Edwin,

    Het kan nooit kwaad dat je onregelmatig traint, als ik goed begrepen hebt ga je naar Sluis, misschien de 10 miles Antwerpen, nu u behoud je conditie, daarna kan je alles opdrijven en krijgt men vanzelf je top,
    weet je Edwin, als ik aan Hulst denk, link ik dat steeds aan de atletiekbaan, bij Jan was het bijzonder gezellig, dit mis ik nog steeds, Jan is een van de betere trainers die Holland rijk is, een bijzonder man die Jan!!!
    Wat Seppe betreft, daar genoten wij echt van destijds, Seppe heeft veel mensen geïnspireerd, Seppe deinsde ook niet terug wekelijks > dan 150 km af te trainen, Seppe blijft nu nog steeds bescheiden maar was Absolut een topper!
    Edwin veel succes nog, je bent goed bezig!!


    groetjes
    william

    BeantwoordenVerwijderen