dinsdag 17 februari 2009

En we zijn weer weg..


Ik had gekozen voor een weekje rust, stond zelfs in de krant. Nouja, rust. Noem het dan maar zo. In werkelijkheid heb ik mij bezondigd. En dan in de zevende hoofdzonde 'acedia', oftwel luiheid. de resterende zonden zijn al niet beter; superbia, avaritia, luxuria enne... grumpy, sneezy, dopey...ofzoiets.
Enfin, ik had even geen zin in dat geloop. Nadat ik dan maandag, een week geleden, nog wel een duurloop had gemaakt van 18 kilometer in 1h20, voelde het aan alsof er een blesure op de loer lag. De laatste weken iets te veel hooi op de vork genomen. Het waren nog eens toeters van wedstrijden ook, waarbij ik telkens zeer diep ben moeten gaan. Drie wedstrijden in drie weken tijd, doe ik niet meer. Sterker, 1 wedstrijd per maand is wel genoeg.
Ik ben nu weer opgestart met afgelopen zondag 10x800meter in 2'54", 200meter rust. Om even wakker te worden. Maandag eens ouderwets tweemaal getraind, in de ochtend een duurloop van 14,5km in 1h05. Om dan s'avonds op de baan een piramidetraining uit te voeren, 200, 400, 600, 800, 1000, 1000 en zo weer terug. Alles bij een tempo van 3'30" per kilometer. Ik verwachtte niet dat dit gemakkelijk zou gaan, maar verbaasde mezelf dat dit me goed afging. Ook vandaag word ik weinig gewaar van die uitspatting. Niet dat het een gewoonte word om twee maal op een dag te trainen, maar dat ik dit nog kan, voor een 40 plusser. Ja, dan krijg ik toch weer goede moed om te trainen. Ik heb nog een week of drie voor de halve van Sluis, de 75km van Hulst moet ik laten varen. Ik moet werken, deze dag. Dit komt nauwelijks meer voor, dat ik op zaterdag moet werken, en uitgerekend op deze dag....

2 opmerkingen:

  1. Wow, mooie trainingen alweer Edwin. Heftig die maandag, lijkt me echt zwaar. Vooral 's avonds dan, om nog eens op de baan 6 km aan interval te trainen. Maar zo loop je wel minstens 25km op een dag, goed voor de kilometers.

    Succes komende weken, als je nog eens in de Clingse bossen traint (vrijdag of zaterdag dan) zou ik best eens een deel mee willen doen. Ik train er de laatste tijd vaak. Vrijdag toevallig plannen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrijdag niet, Marcel. Donderdag doe ik een duurloop van 20km in tempo 4'10" per kilometer, dus een pittig loopje. Vrijdag rust, zaterdag 8 x 1000m in 3'45" en zondag 12 x 500 in 1'45". Werk aan de winkel. Als het eens uitkomt wil ik best eens samen trainen, misschien die 8 x 1000?

    BeantwoordenVerwijderen