zondag 22 februari 2009

Kilometers

En die heb ik gemaakt, deze week. Bijna 100km. En ik train voornamelijk interval, dus hoe ik hier aan ben geraakt? Ik neem in ieder geval al langere warming-ups en ook de cooling-down doe ik wat verder dan anders. Het gaat me dan allemaal wat beter af, merk ik wel. Vrijdag heb ik 8 x 1000tjes uitgevoerd in 3'45", zaterdag 20km duurloop in 1h25, wat eigenlijk te hard ging, en vandaag tot slot 12 x 500tjes in 1'45". Dan verfoei ik altijd zo'n duurloop, als ik deze kon laten schieten. Maar ja, deze staan in mijn schema en het zal zijn nut wel hebben voor de langere wedstrijden. Geen carnaval voor mij dus, al jaaaaren niet meer. Ik ren liever door een bos, gekleed in een tight en een fel gekleurd shirt (klinkt wel wat nichterig, niet?).

De Porsche 911 type 993. Het is geen geheim dat dit voor Carla en mij de nr 1 auto is. Wij zijn dan ook in het gelukkige bezit van deze Porsche. Het geweld van deze auto, het geluid, de prestaties, de vorm, de geur, het nukkige en zoveel meer. Het is dan ook pure hobby en zo nu en dan een tour te rijden. Dit gaat over het algemeen heel relaxed, je hoeft niet te scheuren met deze auto. Ik hoef ook niks te bewijzen als ze naast mij komen staan bij de stoplichten, laat ze maar. Maar soms... Zo kwam ik deze week achter een Audi R8 te rijden, de foto zegt genoeg. Deze auto reed heel rustig, ik volgde op afstand. Totdat hij een afslag nam, de polder in richting Koewacht. Ja, ik volgde dezelfde weg. Er lag nog een s-bocht na de laatste huizen gepasseerd te zijn. Na deze bocht verraste hij me door volgas bij me weg te rijden. Ik had dit niet verwacht, anders had ik wel antwoord gegeven. Dit deed ik overigens toch wel, maar stond al in de derde versnelling, zodat ik niet zo snel uit de voeten kon. Toch kon hij met zijn grote vermogen (een pk'tje of 400, zoek ik nog op) niet zo'n heel groot gat slaan. We moesten dan ook al vlug afremmen, omdat we Koewacht snel naderden. Ik zag mijn snelheidsmeter nog 140 aangeven, op een stukje weg van een goeie 600 meter met een paar flauwe kronkels erin. A-sociaal, ik weet het. Maar er was geen kip te zien, alles was overzichtelijk en dan liet ik me toch meeslepen. Heel mooi toen we Koewacht inreden met 30 per uur, ik vermoedde wel dat de Audi meer aandacht kreeg dan de Porsche. Terwijl in een straal van 4km rond Koewacht 2 van zulke auto's te vinden zijn, terwijl je bij die van ons toch verder moet zoeken. Wel spijt dat ik hem niet achterna ben gereden, ik wou die auto toch eens van dichtbij zien. Hij groette mij nog wel toen ik de andere kant op reed. Ik kom deze auto nog wel eens tegen, maar dan niet om te racen. Het was wel eens leuk, maar moet geen gewoonte worden. De bekeuringen zijn zo duur...

4 opmerkingen:

  1. De brokken zijn waarschijnlijk nog duurder... Maar ik wil gerust wel eens een vergelijkende test doen hoor ! Je weet mij wonen he ;-) Of niet, maar dat kan geregeld worden ;-);-);-) PS. Ik ben ook een fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou..die Audi is toch wel erg leuk..en mooi. By the way: het was weer effe geleden, maar ben vanavond weer naar de baan geweest. Was veel te laat en na 1 rondje inlopen, maar direct meegebold. Wel niet zo snelle acceleratie als die duitse kanonnen zoals hier genoemd, maar het ging best weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen