maandag 8 november 2010

Moerschanscross

Ik kan er kort over zijn, de cross is uitgedraaid op een fiasco. Na drie rondjes prettig te hebben gelopen, deed ik een verkeerde stap die resulteerde in een onaangename steek in mijn zij. Het tempo kon ik niet langer volhouden, de last werd te groot. Ik werd ondertussen gepasseerd door o.a. Sjaak Luteyn, Robin Hofland en clubgenoot Benny. Bij Benny kon ik terug aansluiten, het tempo ging weer vooruit, maar dit was van korte duur. De pijn kwam terug, en nam een verstandige beslissing door de handdoek in de ring te werpen. Ik wil mezelf niet de vernieling inhelpen. Een tegenvaller, die in de loop van de avond alleen maar lastiger werd. Oké, ik had geen enkele last van pijn meer, maar mentaal had ik het wat zwaarder. De volgende dag een uurtje uitgelopen, en tot mijn grote opluchting verliep dit zonder probleem.
Verder heb ik enorme bewondering over de progressie van Martijn de Kok. Kon ik nog niet zo lang geleden tijdens de Paasloop in Breskens hem ruim achter me laten, ondertussen zijn de rollen ruimschoots gedraaid.
Zelf zal ik deze week nog even flink aan de bak mogen gaan, mijn nieuwe schema is er ondertussen niet gemakkelijker op geworden. Zaterdag lopen in Heikant, ik weet alleen nog niet of ik gá voor de wedstrijd, of dat ik ga voor een fikse duurloop van 15km in een uur die in mijn schema staat.

2 opmerkingen:

  1. Je hebt er in ieder geval een verklaring voor, want zomaar uit het niets een steek dan zou ik me pas echt zorgen om maken.
    En die progressie van Martijn de Kok is idd. erg knap. Er zijn nog wel ergens uitslagen van Roosendaal te vinden, dat zelfs ik daar nog voor was. Wat overigens ook veel over mijn progressie zegt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zulke uitslagen moet je koesteren, Tom. Ik heb er eentje waarbij Pascal van Troost ná mij finished bij de halve van Cadzand.

    BeantwoordenVerwijderen