woensdag 3 november 2010

Hoe gaat het?

Dat ik het zelf niet meer weet!! Qua hardlopen dan toch. 'K zal het uitleggen...
Vorige week maandag, duurloop 20km, te lopen in 1h27, gelopen in 1h25, locatie: de duinen van Cadzand-bad en de linie werken van Retranchement. Ik had het mezelf dus niet gemakkelijk gemaakt, die duinen liggen nou niet bepaald vlak, en er was meer wind dan dat ik had verwacht. Maar het loopt er zoveel prettiger, en met drie kwartier in de auto vanaf thuis heb ik de eerste meters al gelopen. Toch ging het mij deze keer niet gemakkelijk af, kon nogal lastig tempo houden. Ook omdat er nogal veel toeristen rondliepen. Uiteindelijk was ik blij dat ik mijn kilometers had gelopen. Thuis toch maar eens nagekeken wat nou de gelopen afstand was. En waar ik eigenlijk op gehoopt had om een reden te hebben voor deze, voor mijn gevoel, te zware training, bleek ook zo te zijn. De footpod had zich weer eens vergist, en had de kilometers met een elastiek gemeten. Op 300 meter na, had ik een halve marathon gelopen. Dus niet een slecht resultaat voor een maandagmiddagloopje, ik had ruim onder de 1h30 kunnen lopen op deze halve. Heb wel de boel gekalibreerd, en geeft de kilometers goed aan.

Woensdag baantraining, kan hier niet veel over zeggen. In mijn schema stond het rustig aan te doen. Het ging toch nog vrij hard, heb als haas gefungeerd en we hebben een piramidetraining uitgevoerd.

Zaterdag, hoewel het pijn deed, ik heb geen wedstrijd gelopen! En dat, terwijl het zo'n mooi weer was. In plaats heb ik 8x800tjes uitgevoerd. Richttijd 2'52''. Niet zo'n intensieve training, alhoewel de 200 meter rust die ik tussendoor kreeg wel vrij kort was. Het ging dan ook van geen ene meter. Goed, ik kreeg ze wel gelopen in deze richttijd, maar dat ging mij te zwaar naar mijn zin. Dit zou veel soepelder moeten kunnen.

Zondag, eigenlijk zou ik 4x1500 meter willen doen, maar omdat dit iets ruiger moet dan die 800's, besluit ik maar dit uit te stellen tot de volgende dag. Ik voel trouwens nog teveel de last van die verwenste 800 meters. En dat terwijl ik volgens jaar voor deze afstand wil gaan. En sinds kort zet ik hier een groot vraagteken bij of ik het dat wel waard vind om daarvoor enkele mooie straatlopen te laten schieten.
Dus...ik zie zwarte sneeuw, die trainingen gaan zo enorm op en af. Ik kijk op tegen de 1500's die ik in de avond op de baan ga uitvoeren. Na een warming-up van 6km ga ik van start. En wat ik zeker niet had verwacht, het gaat me zo gemakkelijk af. Ik mag er dan ook wel 5'09'' over doen, en dat is dan ook altijd nog wel 17,5 per uur. Ik besef ook dat dit het tempo is dat ik over enkele weken 15km lang zal willen uitvoeren (liefst nog een beetje sneller). Maar ik heb weer wat meer hoop. Toch had ik het liefst nog eens een goede testwedstrijd gelopen om wat zekerder te zijn over de vorm. In plaats daarvan heb ik me toch laten overhalen om zaterdag te starten in de Moerschanscross, en dan voor de langste afstand. En laat het aub niet te slecht weer zijn, want in tegenstelling wat er vorige week in de krant stond, ik hou niet van lopen in pokkeweer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten