maandag 10 maart 2008

Eens proberen

Goh, ik heb vanmiddag ook nog eens gelopen. Dit was van donderdag geleden en daarna ging het niet zo lekker.
Dus deze middag eens voor een uurtje gelopen en ik heb in dat uur 13.8 km afgelegd.
Het kon minder, maar ik had op lange stukken wel de wind in de rug en kon zo op sommige stukken gemakkelijk 15 per uur halen, dat haalt je gemiddelde naar boven, natuurlijk.
Maar waar het werkelijk om ging, is of ik nog last had van mijn voet of wat er nog kon mankeren.
Wel een wat branderig gevoel in mijn rechterbeen, ik was er niet helemaal gerust op.
Normaal gesproken gaat dat soort gevoel na een half uur wel weg, heb ik meer gehad.
Maar nu bleef het gevoel aanwezig.
Thuis gekomen meteen onder de douche en de benen koelen met ijskoud water, een tip van de sportmasseur.
Het is even bijten, maar geloof me, dat doet zoveel goed, kan het aanraden.
Topsporters doen dit ook, en die zullen het wel weten wat goed is.
Nu voel ik wel, dat ik vanmiddag gelopen heb, maar heb geen last van pijn of wat voor bijkomstigheden dan ook.
Ik kan wel aannemen dat ik zaterdag de wedstrijd kan lopen.
Het is verder toch een rustige week, morgen 10x400m in 1'26", woensdag moet ik zelf iets verzinnen, niet naar de club dus, donderdag rust en vrijdag een half uur loslopen.

De Antwerp 10 miles wordt spectaculair met een nieuw parcours, door de Kennedy-tunnel in het begin, dan naar het centrum, net als anders, en dan door de konijnenpijp terug.
Schitterend, en ik mag nog vooraan starten ook.
Een prachtige loop, ik kan het aanraden, deze vindt plaats op 20 april.

4 opmerkingen:

  1. Gelukkig gaat het wat beter, maar zou toch nog wat voorzichtig zijn als ik het zo lees. En by the way misschien ga ik ook wel in Antwerpen lopen...het is vlakbij en heb daar eens een halve gelopen. Is echt prachtig om door "d'n ouwe tunnel" te lopen; best nog pittig. Misschien ook wel de 10 mijl...anders de marathon; 4 weken na Utrecht moet toch wel kunnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zou goed kunnen dat ik ook die Antwerpse 10 mijl ga doen. Dat parkoers spreekt me ook wel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet voorzichtig genoeg geweest, Patrick, je had gelijk.
    Morgen naar de masseur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo dicht bij huis, zo'n mooie loop, zeker doen Tom.

    BeantwoordenVerwijderen