dinsdag 25 maart 2008

Waar is de tijd...





Dat ik soepel kon opstarten en stoppen met een training. Het lijkt zolang geleden, en eigenlijk is dat ook zo. Als ik mijn logboek bekijk, sukkel ik al een paar weken voort. Ik zal maar weer eens naar de masseur gaan. Vanavond een duurloop van 1 uur gehad, en heb wel bijna 13 km afgelegd! Vijf weken geleden liep ik in dezelfde tijd 2km méér. Ik merk dan ook, dat mijn conditie achteruit gaat. Ik durf niet sneller te lopen, maar het lijkt nu alsof ik het ook niet zou kunnen. Ach, dat niveau komt wel snel genoeg terug, als ik eerst maar weer eens gewoon kan door trainen.

Die witte Pasen is er toch geweest, hé. Wat een vuiligheid. Maar gelukkig is het lente, anders was het nog koud geweest ook!! Heeft waarschijnlijk zijn voordelen voor sommigen, getuige het resultaat van clubgenoot Patrick, tijdens de marathon van Utrecht waar hij een nieuw p.r. gelopen heeft. Onder de magische 3 uur, netjes hoor. Zelf zijn we niet weg geweest, dit weekend.

We hebben onze vakantie geregeld, daar was het wel het weer voor. We hebben een appartement geboekt, rechtstreeks met de eigenaar. Carla kent de Franse taal, dus het is wel eens leuk om zonder de Nederlandse garanties, op eigen risico zeg maar, alles te regelen.
Het worden de Franse Alpen en jawel, vlakbij de Alpe d'Huez. En goh, ook toevallig! Net in de periode dat wij daar zijn, wordt de Alpe 21 gelopen. Kan ik daar nog aan meedoen ook, zeg.
De Alpe 21 is een loopwedstrijd op de Alpe d'Huez, 21 staat voor de 21 haarspeldbochten die je tijdens de bijna 14 kilometer lange beklimming tegenkomt. Het hoogteverschil gaat van 800 naar 1800 meter boven zeespiegel. Ik durf dit wel aan, omdat ik deze al eerder eens gelopen heb, voor de lol. Nu is het tijd voor de wedstrijd.
Op bijgaande foto wijst de witte pijl naar ons verblijf in Vaujany, de rode pijl is de start van de loop en de blauwe pijl de finish. Laat het maar zomer worden.

3 opmerkingen:

  1. Hopelijk heb je snel weer de oude vorm te pakken Edwin. Ik weet een beetje hoe dat voelt, je kan veel meer maar het lukt niet en je durft niet. Wel ben ik benieuwd naar het volgende: stel jij zelf je wedstrijdschema samen of doet je trainster (van de schema's) dit? Heeft zij jou niet behoedt voor 2 wedstrijden in 1 weekend? Want dat is inderdaad een beetje teveel van het goede. Overbelasting ligt dan sneller op de loer, vooral met jouw redelijk zware trainingsschema.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Om eerlijk te zijn, Marcel, die twee wedstrijden gingen mijn trainster aan haar voorbij.
    Ze is het er zeker niet mee eens dat ik dit doe, maar ze woont in Gelderland en daar lezen ze 'de stem' niet.
    Maar het is lesgeld dat betaalt wordt, maar ook die halve marathon van laatst doet geen goed.
    Langzaam terug opbouwen, gisteren heb ik een uur gelopen en vandaag rust.
    Al veel minder last, maar niet forceren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er interessant uit in de Alpen. Ik ken dat bergje, maar met de fiets vind ik al pittig...laat staan te voet. Alhoewel, sommige lopen naast hun fiets naar boven...die doen het dus allebei.

    BeantwoordenVerwijderen