zondag 2 maart 2008

Het kan dus nog....

Twee wedstrijden in één weekend.
Deze week had ik het er nog over, dat ik weleens twee wedstrijden achter elkaar liep.
Dat lukt dus nog, en ik kan tevreden zijn met het resultaat.
Evenwel, de uitslag die op teletekst staat was wel een beetje overmoedig.
De tijd die aangegeven stond, daarmee zou ik gemiddeld 17.6km/h gelopen hebben.
Ook de eerste plaats voor mij vind ik niet terecht en wel vreemd dat de werkelijke winnaar Andy Slock niet gemeld word.
Het is voor mij ook niet erg om van hem te verliezen, hij is een sterke loper die ook een stuk jonger is.
Sterker nog, toen hij verwekt werd, was ik 18 jaar, dus ik had zelfs zijn vader kunnen zijn.
Daarom ben ik tevreden dat het verschil bij de finish amper een 100 meter bedroeg.

En dan vandaag in Cadzand, voordat wij vertrokken richting kust heb ik nog wat geinternet en bij Youtube naar het verslag gekeken van de befaamde 800 meter van Ellen van Lange tijdens de olympische spelen van 1992. Dit wilde ik allang eens zien.
Dit heeft mij, werkelijk, nog geholpen bij de laatste van de 4 te lopen ronden bij de natuurloop in Cadzand.
Theo had namelijk enige afstand van mij genomen op het strand, zo'n 20 meter.
Maar vlak bij de houten vlonder bij de Zwingeul, kon ik langszij komen bij Theo en daarna was het gewoon dóórstampen om afstand te nemen van Theo om uiteindelijk de winst te pakken.
Ik weet het, het klinkt stom, maar ik haalde kracht uit dat filmpje dat ik s'morgens bekeken had.

Een tip misschien?
Kijk naar een spannende wedstrijd en denk daar aan bij de laatste meters van een wedstrijd als het eropaan komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten