zondag 16 maart 2008

Spreekt voor zich..





foto's gemaakt door Carla

Fortis CPC-loop Den Haag halve marathon
Categorie
M40
Totaal plaats 85 / 981
Categorie plaats 10
Snelheid 16,362 km/uur

5 kilometer 17:54 (17:54)

10 kilometer 36:07 (18:13)

15 kilometer 54:44 (18:37)

20 kilometer 1:13:27 (18:43)

Bruto tijd 1:17:29
Netto tijd 1:17:22


Achteraf valt deze tijd mij niet tegen, aangezien ik er niet veel van verwachtte op deze halve marathon.
De laatste 2 weken ben ik een beetje aan de sukkel met mijn rechterbeen, gaat niet lekker.
Omdat ik minder getraind heb, de laatste 2 weken, hoef geen reden te zijn om minder te presteren op een wedstrijd, integendeel.
Rust is immers ruim zo belangrijk.
Maar een nieuw p.r. zat er niet in, was al vlug duidelijk.
Misschien moest ik dit ook niet willen proberen op een voor mij onbekende ronde, ik heb daar altijd iets mee, dat het niet lukt een goede tijd neer te zetten
Net als in Cadzand, daar weet ik precies wat er komen gaat.
Maar als ik nu zie welke tijd ik gelopen heb op een officieel opgemeten parcours, twijfel ik wel aan de afstand in Cadzand, ook omdat het in Cadzand een zwaardere ronde is.
En om daar dan een snellere tijd neer te zetten?
Nu was het in Den Haag ook geen gemakkelijke ronde, best wel veel bochten en zelfs klimmetjes.
En dan de uitgestelde start, een kwartier later dan gepland konden we vertrekken.
Hebben we daar minstens 3 kwartier in het startvak gestaan.
Dan is het voor mij rustig opstarten, ik had toch ook al (gelukkig) niet ingelopen, dit zou verspilde moeite zijn geweest.
Na de start kwam ik eerst Ingrid tegen, ook zij had last van een koude start.
Ik had voorgenomen, dat als het lopen mij niet goed afgaat, dat ik dan Ingrid zou opwachten om samen naar de finish te gaan.
Dat voornemen kwam niet, maar het duurde toch 3 kwartier voordat ik er doorheen viel.
Daarna kwam ik Eric Goossen achterop.
Eric sloot nog aan, maar moest al vlug lossen, jammer.
Last onderaan mijn rug, dit was al vanaf de start, viel toen ook wat weg.
Geen last van mijn rechterbeen, maar ik voelde, dat er wat sluimerde.
Ik vreesde de finish, althans, het moment van stilvallen om daarna geen voet meer te kunnen verzetten.
Wat mij wel opviel, is dat ik na 15km nog zoveel lopers kon inhalen, terwijl mijn kilometertijd toch ook verlengde.
Ik had terugval, maar die anderen nog meer!
Was er toch iets 'in the air', waar iedereen last van had?
Temperatuur was niet overdreven,maar het was zeker niet koud.
Klein beetje wind, ook niet overdreven, maar ik liep wel telkens weer alleen als de wind op kop zat.
Want als ik een loper had ingehaald, bleef ik daar even achter lopen om er dan voorbij te gaan.
Maar ik was er amper voorbij of gingen weer een bocht om en ja hoor, tegenwind!
Ook leuk was, dat de wedstrijdlopers een borst en rugnummer hadden.
Omdat als ik lopers inhaalde kon zien in welke categorie zij liepen, de categorie waar zij bij liepen stond ook vermeld op het nummer, bij mij is dat M40.
Dus stond er MSR of M35 , dan wilde ik even laten zien wat ik nog kan, en ging er vlot voorbij.
Stond er M40, dan schoof ik weer een plaats op.
Stond er dan M50, dan schaamde ik mezelf, dat ik deze knarren nu pas inhaalde.
Maar dan Sjaak Luteyn, 50+, en dan in de 1h14 lopen, had ik hem maar ingehaald.
Maar dan kom ik nog veel tekort.
Ik moet tevreden zijn met wat ik kan, misschien loop ik nog weleens onder de 1h15, maar dat moet je niet forceren.
Ik moet vandaag nog wat uitlopen, maar of dat lukt...

5 opmerkingen:

  1. Nou Edwin, ik vind dat je buitengewoon snel gelopen hebt, gelet op de laatste paar weken. Het zit dus nog wel goed. Bedankt voor de tip: ga dus met de auto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een ervaring rijker moet je maar denken.
    Wat voor tijd heeft Ingrid gelopen? Ook daar zijn we naar benieuwd natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee, Stanny!
    Hebben jullie dezelfde blogger.
    Ik wil wat meer informatie van jullie blog, want die ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We dachten dat het onze Ingrid was waar je het over had en te zien op de onderste foto. Maar het is toch iemand anders?

    Als je op onze namen klikt, krijg je vanzelf onze blogs te zien.

    BeantwoordenVerwijderen