zondag 30 september 2012

P.R. no 4, dit jaar..

Wel een beetje mager resultaat, die enkele seconden afgesnoept van mijn vorige snelste 10k. Maar die was wel van een paar jaar geleden. Geloof nou ook niet dat ik sneller geworden ben met dat marathon gedoe, dus mag ik niet klagen. Ik heb dan wel gemakkelijk gelopen, zonder een moeilijk moment te hebben gehad. De laatste kilometers het idee gehad dat ik eigenlijk wel iets sneller kon. Maar waarom zou ik, binnen de 34 minuten was toch niet meer haalbaar. Dus het verstand won het eens van het hart, volgende zaterdag wil ik immers ook een loopje uitvoeren. Vond het wel vreemd dat mijn horloge 10120 meter aangaf op de ronde, ik dacht dat zo'n kampioenschap wel beter werd uitgemeten. Neem nog de vele bochten in het parcours waarbij traditioneel de GPS de bochten nogal aansnijdt, dat zou je op een nóg langere afstand komen. Ik ben dan wel niet echt overtuigd over de precisie van een GPS-horloge, toch zo een groot verschil???
Nog iets, in mijn categorie was ik ver verwijderd van eventueel uitzicht op een podiumplaats, de uitslag zegt genoeg.

Momenteel niet veel meer te melden, heb samen met Carla de allerlaatste deelneemster de finish zien bereiken. Ze werd binnengehaald met toeters en bellen (spreekwoordelijk dan hé), hebben mogen profiteren van de ABN-AMRO stand aan de finish, heb dáár nog een gesprek gehad met Gerard Nijboer, heb dan ook te weinig naar goede tips gevist bij hem, achteraf gezien, hadden schitterend weer, ideaal loopweer dus en ben voorlopig geclassificeerd op de 100ste plaats overall.
En dat PR...dat breek ik nog wel eens...want dit soort afstanden, die zijn voor mij helemaal weggelegd...

1 opmerking:

  1. Proficiat met dit prachtige resultaat! Op je 45e je 4e PR in 2012 lopen; dat betekent dat je beter dan ooit tevoren bent. CHAPEAU! Maak er volgende week maar 5 van!

    PS: aflossingsmarathon wie weet... geef me nog 1,5e maand.

    BeantwoordenVerwijderen