zondag 22 juni 2008

oranje 0 - zwart 1

De pronostiek van deze middag in Roosendaal wat kleuren betreft. Het oranje zal niet meer te bekennen zijn nadat ze er gisterenavond uitgebonjourd zijn. Het gaat hier over voetbal, by the way. Ik had toch vernomen dat ze een flink pak slaag hadden gekregen (ik ben geen voetballer).
Zwart draait dan om de kleur van de zoldering boven Roosendaal e.o. Volgens de weersvoorspellingen komt vanmiddag de hemel naar beneden. Dat vertellen de heren en dames metrologen al de hele week, dan heb ik zoiets van 'het zal wel loslopen'. Maar ze gaan toch nog gelijk krijgen. Zal je zien en beleven, om 16:30 kondigt zich natuurlijk een zondvloed aan. De kans is reëel dat de wedstrijd afgeblazen word, dat zal jammer zijn. Maar als organisatie kun je ook geen 1500 man/vrouw het parcours over jagen bij dergelijk weer, dat begrijp ik wel.
Ik heb dit weekend wel al water genoeg gezien, overigens. Gisteren zijn Carla en ik naar de open dag van de waterfabriek 'Evides' bij de braakman geweest. Wat een schitterende omgeving om te trainen, met lange hellingen en mooie paden langs de waterreservoirs. Indrukwekkend vond ik ook de enorme pompenhuizen, waterfilterring, toevoeging van chemicaliën zoals zwavelzuur, chloorbleekloog en aluminiumsulfaat. Klinkt lekker, hé. In het vervolg maar BarleDuc? Welnee, gewoon kraantjeswater blijven drinken, net zo goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten