zaterdag 14 juni 2008

Vervelend weer

Zo vlug je gewend bent aan een paar mooie dagen, zo snel ben ik dit pokkeweer beu. En voorlopig blijft het nog zo ook. Ga maar niet meer trainen vandaag, ik ga morgen een wedstrijdje lopen in Zuiddorpe. Ik zal wel zien hoe druk het word, ik verwacht er niet veel van. Het schijnt een heel andere ronde te zijn dan de loop in augustus over de markt. Woensdag dan de coopertest gedaan, maar waarvoor eigenlijk. Ik blijf nu al enkele coopers steken rond de 3640 meter. Ach, meer zal er niet meer inzitten waarschijnlijk. De leeftijd, hé. Het is wel zo, dat ik vóór een coopertest geen training zal overslaan. Misschien dat die 22km van afgelopen maandag toch wel wat in de weg zat. Wel leuk was, dat Eric Goossen ook aanwezig was. Ik hoopte samen met Eric te lopen, maar Eric kon helaas al vanaf het begin niet volgen. Nog niet in goede vorm, dus. Maar dan is er Job de Brouwer, die komt alsmaar dichterbij. Nog een test of twee en we kunnen samen lopen. Of hij loopt me er finaal uit, die kans schat ik niet gering. Hij is tenslotte nog maar 15 jaar oud en ik ga snel naar de 41.


Donderdagavond naar de kustmarathonmeeting in Domburg geweest. Ook Theo Rabout en Ingrid IJsebaert (allebei wereldberoemd, bij ons) waren hier om over hun ervaringen te vertellen over de afgelopen kustmarathon. Theo mocht eens laten zien wat hij kon op een loopband en dat te vergelijken met voetballer de Nooyer zijn loopstijl. Hier ontging mij de informatieve bijdrage aan het geheel. Alleen dan dat ik nu zeker weet, dat ik géén loopband zal aanschaffen. Het zag er mij niet echt ontspannen uit op zo'n ding. Om daar dan 15km op af te leggen, brrrrr...
Ingrid mocht de pijnbank op, zo zag het er voor mij uit. De genodigde fysio liet enige grepen zien bij de behandeling van eventuele blesures of wat voor ellende dat je tegen kunt komen.
De behandeling bij Ingrid kwam bij mij over als een soort middeleeuws 'vierendelen', alleen zonder de toepassing van de gebruikelijke 4 pk's, maar puur en alleen op mensenkracht. Des te langer duurt het lijden van de veroordeelde, Ingrid in dit geval. Maar ook des te vermoeiender voor de beul, genaamd Anton Engels. Anton moet gedacht hebben,'ik zal je krijgen, IJsebaert!'.


Ook nog wat entertainment van ex-Lamaketta's Maikel Harte, ook weer een Zeeuws-Vlaming. Hij had nog speciaal een liedje geschreven over het hardlopen op zijn eigenzinnige humoristische stijl, schitterend gewoon. Een gezellige avond gehad.

Vrijdag moest ik dan nog een training uitzingen. Ja, moeten, want de hele dag zat ik er al tegen aan te hikken dat ik s'avonds nog moest trainen. Best wel een zware training dan nog ook, 8x1000meter in 3'40" met 300 meter rust. En om dan na een werkdag van 7h30 tot 17h00 op vrijdagavond te gaan hobbelen, daarvoor is de goesting niet nabij. En dan is er het gevaar dat je een training en warming-up gaat afraffelen om er maar vanaf te zijn. Doe ik toch maar niet, een blesure is zo gekweekt, en dan moet ik naar Anton Engels, en je begrijpt....
Ik vergeet elke keer weer, dat als een geslaagde training erop zit, dat ik me dan zo lekker voldaan voel, zo van, 'dat heb ik toch maar even gedaan'.
Als ik niet getraind zou hebben, krijg ik daar toch wel spijt van. En daarbij, volgende week mag ik niet te hard trainen, want dan is dat de week van Roosendaal's halve marathon.

Maar morgen Zuiddorpe, mijn geboortedorp. Voor een kilometer of 10.
KOMT ALLEN...

1 opmerking: