zondag 29 juni 2008



Op dit moment luister ik naar de radio, een verslag van de Graspop metalmeeting. Dit roept herinneringen op toen ik nog naar Dynamo- open air in Eindhoven ging. Deze herrie blijft me aantrekken, heerlijk om bijvoorbeeld intervals te trainen. Het zou echt wel eens leuk zijn om hiermee te experimenteren. Op de baan wordt er voor de sprinters ook een stereo- installatie buiten gereden, maar daar komt kl...muziek uit. Totaal mijn smaak niet. Heavy-metal draai ik nauwelijks meer, en dan als Carla niet thuis is. Carla is namelijk een softie, zoals we dat noemden. Voor een wedstrijd of training luister ik wel naar opzwepende muziek, geen zachte nummers. Muse-live is uitermate geschikt, ook Soundgarden (bestaat helaas niet meer) is super. Alien Ant Farm, klinkt allemaal niet bekent, maar als je er iets van hoort, snap je wat ik bedoel. Adrenaline verhogend. Ik wil nog eens naar een concert, zeker weten.

LOPEN:
Heb ik gedaan, dit weekend. Trainen dan, geen wedstrijd. Dat is pas weer over twee weken. Dan gaan Carla en ik naar De Pinte, net onder Gent. Om daar dan een 5km te lopen op vrijdag-avond. Hier gaan we al enkele jaren heen, we zijn daar vaste gast. Als we komen aanrijden met de auto, is er al een parkeerplaats voor ons gereserveerd. Krijgen we van die blikken van de Belgen zo van; 'waarom moet dienen ollander ier vanvoren stoan'. Sorry, kan er niet aan doen, dat is zo ontstaan. Leuke wedstrijden daar, er is een 5km en een 10km loop. Ik doe er altijd de 5, ik hoop deze eens te winnen. Ik ben nog niet verder gekomen dan de 2de plaats, van de ruim 350 deelnemers. Toch niet kwaad, maar die eerste, hé. Op de 10 zijn er zo'n 250 deelnemers, tenminste, zo was het vorig jaar. Wel een stevig deelnemersveld dus. Hans Janssen, 6de bij de 20 van Brussel, heeft hier al eens de 10km gewonnen.

De training van dit weekend bestond uit een duurloop van 15km, waar ik 1u7'20" voor kreeg om de afstand te overbruggen, heb er 10 seconden korter over gedaan. Eigenlijk doe ik er dan liever iets langer over dan dat ik deze te snel doe, maar goed, met 10 seconden zit ik toch in de buurt. Mijn trainster heeft er op gehamerd dat ik zeker zo mijn trainingen moet uitvoeren. Natuurlijk moet ik er dan geen kwartier langer over doen, een richttijd is een richttijd. Dus daarvan wel in de buurt blijven. Heb het mezelf wel iets moeilijker gemaakt door wat slechte en onverharde wegen uit te zoeken in de Stekense bossen richting Heikant, om daarna in de polder bij Heikant met een stevige tegenwind weer richting Koewacht te begeven.

Vandaag(zondag) 6x1000meter, 200meter rust. Richttijd 3'45".
Wil ik nogal eens in het Clingse bos uitvoeren, maar eigenlijk kom ik daar teveel trage lopers tegen die de weg moeten versperren door 5 breed te lopen, geen erg hebben dat er wat aan komt omdat er van allerhande onzin en grootspraak verkondigd dient te worden, op niet een al te bescheiden manier, dus met de voor hun waarschijnlijk de hoognodige veelmalige Db's. Maar misschien zijn ze bang voor everzwijnen, het helpt dan wel. Geen everzwijn te zien!!
Heb ik dan maar hier in de polder uitgevoerd, waar ik alleen maar vogeltjes en konijnen tegenkwam.

Morgen vrij natuurlijk, moet dan weer 15km lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten